سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یاوران مهدی (عج)
لوگوها


(( نمایشنامه خطبه غدیر ))


  • تاریخ ارسال : شنبه 89/9/20, 4:0 صبح
  • دسته بندی :
  • نویسنده : لیلة القدر

در رابطه با متون علمی،فنی و ریاضی و مهندسی،ما اغلب نیاز به وارد کردن فرمول به چنین متونی داریم.در وهله نخست،این کار ساده ای به نظر نمی رسدو ما پس از مدتی کلنجاررفتن با انواع اقسام برنامه های متعدد،از این کار دست می کشیم و سعی می کنیم حداکثر،فرمول های مورد نظر را به صورت دستی به متن اضافه کنیم اما صبر کنید برای این کار راه حل مناسبی وجود دارد ،آن هم درقلب مایکروسافت ورد.

 

در حقیقت نرم افزار قدرتمند و بی رقیب Word از مجموعه برنامه های آفیس،قابلیت تایپ مقالات ریاضی و انواع اقسام فرمولها را دارد بی شک برای تایپ فرمولهای ریاضی،فیریک و شیمی نرم افزاری مناسب و بسیار قابل قبول است، اما این توانائی برای اغلب کاربران مستتر بوده و از قوه به فعل در نیامده است.ما سعی می کنیم در این مقاله روش تایپ انواع فرمول ها را به شما عزیزان آموزش دهیم.

همچنین از دیگر قابلیت هایWord،این است که این برنامه هوشمند با استفاده ازماکروها(Macros)چند صفحه تایپ شده یا چند فرمان را ذخیره نموده و به یک کلید از صفحه کلید نسبت می دهد و سپس با زدن تنهایک کلیدانبوهی از اطلاعات را مشاهده خواهیم کرد و یا تعدادی از فرامین در یک لحظه اجرا خواهد شد.

تایپ فرمول های ریاضیات، به کمک نرم افزار میکرو سافت ورد: Microsoft Word

این برنامه قابلیت تایپ مقالات ریاضی را دارد برای تایپ فرمول های ریاضی، فیزیک و شیمی نرم افزار مناسبی می باشد در رابطه با ریاضیات امکانات زیادی از جمله قدرت نمایش انواع هیستو گرام ها- انواع فونتهای مختلف – کلیپ های هنری و مالتی مدیا ، هایپرلینک ، را دارد. این برنامه هوشمند، با استفاده از ما کروهاMacros چند صفحه تایپ شده را، ذخیره نموده و به یک کلید از صفحه کلید، نسبت می دهد بنابر این با زدن تنها یک کلید، انبوهی از اطلاعات را مشاهده خواهیم کرد.

تایپ فارسی اعداد در Word

برای اینکه اعداد در Word فارسی تایپ شوند.از منوی Tools گزینه Options… را انتخاب نموده بالای پنجره ظاهر شده گزینهComplex s را کلیک کرده پایین این پنجره در قسمت مربوط به Numeral: گزینه Context را انتخاب و Ok بزنید.

تایپ فرمول های ریاضیات،فیزیک وشیمی:

پس از باز نمودن برنامه وردWord ، رادیکال آلفا و اندیسهای بالا و پائین جهت تایپ فرمول های ریاضیات ، فیزیک و شیمی از مسیر زیر قابل دسترسی هستند.

روی نوار ابزار راست کلیک کرده پایین ترین گزینه یعنیCustomiez… را انتخاب کنید، دربالای پنجره ظاهر شده، گزینه وسط Commands را انتخاب و در سمت چپ همین پنجره در قسمت Categories ازمیان گزینه ها

All Commands انتخاب،در سمت راست قسمت Commands از میان ابزارهائی که مشاهده می کنید،رادیکال آلفا را دراگ کرده و درنوار ابزار Word کنار سایر ابزار قرار دهید.

اکنون ابزارهای تایپ فرمول های ریاضی، مهیا می باشند.

توجه:ممکن است قسمت تایپ ریاضی در رایانه شما نصب نشده باشد در این صورت با کلیک نمودن ابزار تایپ رادیکال آلفا رایانه از شما سی دی Microsoft Word را جهت نصب

می خواهد.سی دی را قرار دهید تا عمل نصب کامل شود.

برای تایپ فرمول های ریاضی از نوار ابزار روی رادیکال آلفا کلیک کنید پنجره علائم ریاضی(Equation ) باز می شود ، روی هر کدام کلیک کنید نماد های شکمی آن ها ظاهر می شود بر حسب نیاز از این نمادها استفاده نمائید و لذت ببرید.

تنظیم فاصله بین فرمول ها و نمادها

جهت تنظیمات فاصله بین فرمول ها و علائم، پس از کلیک رادیکال آلف از منوی Format گزینه Spacing را انتخاب اعداد کادرها را به اختیار تغییر دهید ونتیجه را مشاهده نمائید.

تغییر اندازه و نوع قلم ها :

همچنین برای تغییر اندازه و نوع قلم ها، پس از کلیک رادیکال آلف از منوی Style گزینه Define… را انتخاب کرده و تغییرات لازم را انجام دهید در این قسمت می توانید از قلم های فارسی بهره جوئیدخصوصا Font قسمت Number را قلم فارسی انتخاب کنید تا اعداد در این قسمت نیز فارسی تایپ شوند.

توجه: ممکن است هنگام تایپ در این قسمت پنجره ای ظاهر شود و از شما درخواست اتصال به اینترنت را بکند در صورتی که مایل به دریافت امکانات دیگربرای تایپ فرمول های ریاضی، هستید آن را تائید کنید.

جهت تغییر اندازه حروف ، اندیسهای بالا و پایین، نمادها، توان ها،از منوی Size گزینه Define را انتخاب کنید.

تایپ فرمول های ریاضی،در Microsoft Word

http://khordad15.parsiblog.com/1832486.htm


لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


تبلیغات