سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یاوران مهدی (عج)
لوگوها


(( نمایشنامه خطبه غدیر ))


  • تاریخ ارسال : دوشنبه 89/3/24, 10:0 عصر
  • دسته بندی :
  • نویسنده : لیلة القدر

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه‌ ثبت نام طرح تابستانی نشاط معنوی از 25 خردادماه شروع می شود، گفت: زمان اجرای این طرح از 10 تیر تا 15 شهریورماه در 195 شهرستان و 430 امامزاده و بقعه متبرکه تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی «شبکه خبر دانشجو»، حجت الاسلام شرفخانی در نشست خبری طرح تابستانی نشاط معنوی که صبح امروز در ساختمان شماره 2 سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، اظهار داشت: طرح تابستانی نشاط معنوی به منظور غنی سازی و بهینه سازی اوقات فراغت در فضای بقاع متبرکه برای قطب فرهنگی شدن این بقاع اجرا می‌شود. وی افزود:‌ تقویت بنیه‌های اعتقادی و معنوی با استفاده از ظرفیت های نوجوانان و جوانان و بهره برداری از فضای معنوی امامزادگان از اهداف این طرح تابستانی است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه گفت:‌  برنامه‌های آموزشی، تفریحی، فرهنگی، اجتماعی و برنامه‌های فوق برنامه از محورهای طرح تابستانی است که این برنامه‌ها برای مقاطع ابتدائی، راهنمایی و متوسطه در بخش دختران و پسران جداگانه اجرا می‌شود.

شرفخانی تصریح کرد: این برنامه‌ها، برنامه‌های متنوعی را از قبیل داستان‌های زندگی پیامبران، آموزش احکام، آموزش هنر، آموزش قرآن، طرح مباحث اجتماعی هنجارهای ارتباطی و طرح مبحث ولایت مطلقه فقیه و شبهات آن، مباحث اخلاقی، حلقه‌های معرفت، بینش سیاسی و حجاب عفاف را شامل می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های تفریحی، ورزشی و اردوهای سیاحتی و زیارتی، حضور در نمازهای جمعه و جماعات و فعال کردن کتابخانه از دیگر برنامه‌های طرح تابستانی نشاط معنوی محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه گفت: امسال در کل کشور 102 کتابخانه در امامزادگان و بقاع متبرکه راه اندازی و 250 کتابخانه نیز تجهیز و تقویت می‌شود.

شرفخانی اضافه کرد: نمایشگاه حجاب و عفاف نیز در جوار امامزادگان با 45 تابلو در موضوع‌های تاریخچه حجاب و عفاف، جهانی شدن حجاب و غیره در 420 امامزاده برپا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ زمان ثبت نام از 25 خردادماه شروع می‌شود و طول اجرای طرح از دهم تیرماه تا 15 شهریورماه تعیین شده که مخاطبین 10 تا 18 سال را در برمی‌گیرد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان گفت:‌ در طول اجرای طرح در 195 شهرستان و 430 امامزاده و بقاع متبرکه، یک مبلغ از حوزه‌های علمیه قم و مشهد و یک دانشجوی رشته علوم و معارف اسلامی را به هر یک از امامزادگان و بقاع متبرکه اعزام خواهیم کرد./


لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


تبلیغات