سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یاوران مهدی (عج)
لوگوها


(( نمایشنامه خطبه غدیر ))


  • تاریخ ارسال : جمعه 89/2/31, 12:9 صبح
  • دسته بندی :
  • نویسنده : لیلة القدر

شهید محمد علی جهان آرا

پدر شهید جهان آرا : پس از پیروزی انقلاب اسلامی شهید جهان آرا به خرمشهر بازگشت و به عنوان فرمانده سپاه خرمشهر انتخاب شد و این مصادف با حمله عراق به خرمشهر بود.
جهان آرا افزود: پس از آنکه صدام با بزرگترین لشکر و بیشترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات وارد خرمشهر شد اعلام کرد که طی سه روز در تهران را به تصرف در خواهد آورد، اما شهید جهان آرا با 3 هزار نفر و بدون تجهیزات مناسب جنگی در مقابل آنها ایستادند به گونه‌ای که وقتی از صدام پرسیده شد که چرا برای عبور از خرمشهر به مشکل برخرده و زمین گیر شده بود صدام جواب داد به این خاطر که لشکر ایرانی فرمانده جوانی به نام محمد علی جهان آرا دارد و او است که مانع از پیشروی ما شده است.

تجلیل مقام معظم رهبری از شهید محمد جهان آرا
من مایلم اینجا یادی بکنم از محمد جهان آرا، شهید عزیز خرمشهر و شهدایی که در خرمشهر مظلوم آن طور مقاومت کردند. آن روزها بنده در اهواز از نزدیک شاهد قضایا بودم. خرمشهر در واقع هیچ نیروی مسلح نداشت. نه که صد و بیست هزار (مانند بغداد) نداشت بلکه ده هزار، پنج هزار هم نداشت.

چند تانک تعمیری از کار افتاده را مرحوم شهید اقارب پرست – که افسر ارتشی بسیار متعهدی بود – از خسروآباد به خرمشهر آورده بود، تعمیر کرد. (البته این مال بعد است، در خود آن قسمت اصلی خرمشهر نیرویی نبود) محمد جهان آرا و دیگر جوانهای ما در مقابل نیروهای مهاجم عراقی – یک لشکر مجهز زرهی عراقی با یک تیپ نیروی مخصوص و با نود قبضه توپ که شب و روز روی خرمشهر می بارید – سی و پنج روز مقاومت کردند. همانطور که روی بغداد موشک می زدند، خمپاره ها و توپهای سنگین در خرمشهر روی خانه های مردم مرتب می بارید، اما جوانان ما سی و پنج روز مقاومت کردند. بغداد سه روزه تسلیم شد ملت ایران، به این جوانان و رزمندگانتان افتخار کنید. بعد هم که می خواستند خرمشهر را تحویل بگیرند، دوباره سپاه و ارتش و بسیج با نیرویی به مراتب کمتر از نیروی عراقی رفتند خرمشهر را محاصره کردند و حدود پانزده هزار اسیر در یکی دو روز از عراقیها گرفتند. جنگ تحمیلی هشت ساله ما، داستان عبرت آموز عجیبی است. من نمی دانم چرا بعضی ها در ارائه مسائل افتخار آمیز دوران جنگ تحمیلی کوتاهی می کنند.
مقام معظم فرماندهی کل قوا 22/1/1382 نماز جمعه تهران


لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


تبلیغات