سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یاوران مهدی (عج)
لوگوها


(( نمایشنامه خطبه غدیر ))


  • تاریخ ارسال : یکشنبه 88/9/1, 3:32 عصر
  • دسته بندی :
  • نویسنده : لیلة القدر

جمهوری اسلامی تامین امنیت فضای کشور را به دریافت سامانه موشکیs300 وابسته نخواهد کرد

سپاه نیوز: فرمانده نیروی هوا فضای سپاه تاکید کرد : جمهوری اسلامی در زمینه نیازمندیهای دفاعی خود منتظر دیگران نمی‌ماند و تامین امنیت فضای کشور و سرزمین مقدس اسلامی ایران را نیز وابسته به دریافت سامانه موشکی s300 نخواهد کرد، هر چند تحقق قرارداد خرید موشکهای s300 توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حال پیگیری است.
به گزارش خبرنگار سپاه نیوز ، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده امروز در آغاز مرحله دوم رزمایش مدافعان آسمان ولایت گفت : این رزمایش در ادامه سلسله رزمایش هایی که در طول سال به صورت محدود و منطقه ای برای همه یگان های پدافندی در ارتش و سپاه پیش‌بینی شده است، به مدت 5 روز برگزار خواهد شد و بخش وسیعی از کشور را در برخواهد گرفت و در فرآیند آن شرایط واقعی یک جنگ را تجربه و همه امکانات پدافندی و سیستم های جنگ الکترونیک خود را به کار خواهیم گرفت .


وی مقابله با هواپیماهای دور ایستا و همچنین مقابله با سیستم های موشکی کروز که در ارتفاع کم پرواز می کنند در سه مرحله کشف ، پیشگیری و مقابله را از ویژگی های این رزمایش برشمرد و اظهار داشت : بنا داریم به صورت گسترده از مجموعه های دیده بانی بسیج که در سراسر کشور به طور گسترده حضور دارند بهره مند شویم و همچنین پیش بینی شده است امکانات وسیع تولید داخل را بکارگیری کنیم که استفاده از هواپیماهای با RCS کم و نیز سیستم های راداری پیشرفته از آن جمله خواهد بود .
سردار حاجی زاده افزود : بهره‌گیری از رادارهای تولید داخل با بردهای بالا ، اولین سامانه راداری پسیو و بدون انتشار، استفاده از سامانه های تور M1 که بهینه سازی آن اخیرا به پایان رسید و برد آن در ارتفاع از 6 کیلومتر به 10 کیلومتر افزایش یافته است، از برنامه های مدنظر ما در این رزمایش خواهد بود .
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد این مرحله از رزمایش مدافعان حریم ولایت خاطرنشان کرد : برای اولین بار و به صورت گسترده مراکز کنترل فرماندهی را با طراحی خودمان در این رزمایش به کارگیری می‌کنیم که براساس شرایط جنگ ناهمتراز طراحی شده است . همچنین نقش مهاجم و یگان حمله کننده خارج از چارچوب های پدافندی ارتش و سپاه مورد پیش بینی قرار گرفته است تا حمله کاملا غافلگیر کننده باشد .
وی ادامه داد : همچنین در این رزمایش برای نخستین بار توپخانه های برد متوسط و بردبالا که برای مقابله با موشک کروز استفاده می شود مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و سامانه های سام 6 که در داخل کشور بهینه سازی شده نیز برای نخستین بار به طور گسترده بکارگیری خواهد شد.
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در واکنش به تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی نیز تصریح کرد : تهدیدات رژیم صهیونیستی بیشتر یک جنگ روانی است و ما مطمئنیم که آن ها قادر به انجام هیچ حرکتی علیه ما نیستند چراکه تصور درستی از واکنش ما ندارد و به شدت نگران میزان واکنش ما و تبعات اقدام خود هستند . اما به هرحال ما نظامی هستیم و از آمادگی لازم برای پاسخ به هرگونه تهدیدی برخورداریم و هیچ تهدیدی را نادیده نخواهم گرفت و آن را به فرصت تبدیل خواهیم کرد .
وی با بیان این جمله که "سگی که بتواند گاز بگیرد پارس نخواهد کرد" ادامه داد : آن ها در هر نقطه از جهان که توانسته اند یک حرکت نظامی انجام بدهند درنگ نکرده اند اما هرگونه اقدامی علیه نظام مقدس ما برای آنان تبعاتی در پیش دارد که قابل پیش بینی نیست و مطمئن باشید در چنین صورتی همان اتفاقی که برای تانک های مرکاوا در جنگ 33 روزه افتاد، برای جنگنده های آنان نیز روی خواهد داد و جنگنده های F 15 و F 16 آنها قطعا در تله پدافندی ما گرفتار و نابود خواهند شد .
سردار حاجی زاده در ادامه یادآور شد : اگر هم احیانا هواپیمایی از آن ها بتواند از چنگال پدافندهوایی ایران بگریزد قبل از فرود ، پایگاه هایی که این هواپیما‌ها از آنجا برخاسته اند مورد اصابت موشک های ویران کننده زمین به زمین ما قرار خواهند گرفت.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد : ممکن است شروع چنین جنگی با صهیونیست‌ها باشد اما بدون تردید پایان آن با اراده ما خواهد بود .
سردار حاجی زاده در پایان با اشاره به عزم و اراده شگفت‌انگیز ملت ایران و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فنی و بومی نیروهای مسلح در تامین فن آوری و سامانه‌های دفاعی مورد نیاز در عرصه هوا، دریا و زمین تاکید کرد: جمهوری اسلامی در زمینه نیازمندیهای دفاعی خود منتظر دیگران نمی‌ماند و تامین امنیت فضای کشور و سرزمین مقدس اسلامی ایران را نیز وابسته به دریافت سامانه موشکی s300 نخواهد کرد، هر چند تحقق قرارداد خرید موشکهای s300 توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حال پیگیری است.
گفتنی است رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت 2 از امروز بمدت 5 روز با حضور یگانهای پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مشارکت تعدادی از یگانهای بسیج و نیروی انتظامی به وسعت بیش از 600 هزار کیلومتر مربع در منطقه غرب، شمالغرب و جنوب غرب کشور برگزار خواهد شد.


لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


تبلیغات