سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یاوران مهدی (عج)
لوگوها


(( نمایشنامه خطبه غدیر ))


  • تاریخ ارسال : شنبه 88/8/30, 3:43 عصر
  • دسته بندی :
  • نویسنده : لیلة القدر

 فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا اعلام کرد:

رزمایش عظیم مشترک ارتش و سپاه

 از یکشنبه تا پنجشنبه هفته جاری در غرب کشور برگزار می شود.

به گزارش سپاه نیوز؛ امیر سرتیپ خلبان احمد میقانی در نشست خبری که در آستانه برگزاری رزمایش مشترک پدافند هوایی آسمان ولایت 2 برگزار شده بود به خبرنگاران گفت: رزمایش مدافعان آسمان ولایت طی 5 روز در مناطق گسترده‌ای از غرب کشور برگزار می‌شود و این رزمایش دو سویه بوده و در آن دو کشور نارنجی و آبی که دشمن فرضی و خودی هستند ، مشخص می‌شوند.

وی با تشریح اهداف این رزمایش ادامه داد: این رزمایش دارای سه مرحله می‌باشد که مرحله اول آن آماده سازی، مرحله دوم شناسایی هواپیماهای دشمن که وارد صحنه عملیات می‌شوند و از صحنه نبرد فیلم و عکس می‌گیرند و اختلال هایی در فضای هوایی کشور و سامانه‌های الکتریکی ایجاد می‌کنند.


میقانی ادامه داد: در مرحله سوم این رزمایش هواپیماها و تجهیزات ما به مقابله با هواپیماهای اخلالگر پرداخته و به طور همزمان فعالیت و توانمندی‌های دشمن را تحت نظر داشته و با آنها درگیر می‌شوند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ادامه داد: دشمن فرضی به سامانه‌های دفاعی حمله ور شده و زمانی که می‌خواهند آنها را مورد تجاوز قرار دهند با مقابله پدافند و تجهیزات الکتریکی ما مواجه خواهند شد.
میقانی تصریح کرد: همچنین موشک‌ها و هواپیماهای دشمن به مناطق حساس حمله می‌کنند که با دفاع ضد هوایی مواجه شده و صحنه نبرد را ترک خواهند کرد.
وی این رزمایش را گسترده‌ترین مانور مشترک پدافند هوایی بعد از تفکیک از نیروی هوایی ارتش دانست و در خصوص ویژگی‌های این رزمایش گفت: گستردگی منطقه در حدود 600 هزار کیلومتر مربع و درگیری با سامانه‌های به روز در زمینه ارتباطات و بهینه و به روز شدن تجهیزات نوین در مقابله با جنگ الکترونیک از اهداف عمده این رزمایش است.
وی هدف دیگر این رزمایش را همکاری و انسجام بین نیروهای پدافندی، یگان‌های مختلف ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران، بسیج و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی اعلام کرد و گفت: قرارگاه پدافند هوایی در حال ارتقای توان رزمی و به روز کردن تجهیزات خود همراه با دانش و علم روز است که در همین مسیر تاکتیک‌های جدید را در رزمایش پیش رو تمرین خواهد کرد.
امیر میقانی دکترین پدافند هوایی کشور را تمرین جنگ‌های مدرن و به روز اعلام کرد و افزود: جنگ‌های کنونی دنیا به سمت نبردهای ناهمگون در حال حرکت است و به همین خاطر تاکتیک‌های ما نیز عوض شده و در این رزمایش قابلیت فرماندهان در سف و ستاد ارزیابی می‌شود.
وی توانمندی‌های پدافند در جنگ الکترونیک، اخلالگری در سامانه‌های شناسایی، استقلال تاکتیکی در مناطق نبرد و در نهایت پیدا کردن نقاط ضعف و ارتقای نقاط قوت را هدف اصلی برگزاری این رزمایش دانست و ادامه داد: هر چه آمادگی ما بیشتر شود قدرت بازدارندگی علیه دشمن نیز افزایش خواهد یافت.
فرمانده پدافند هوایی کشور ماموریت کلی این قرارگاه را حفاظت از قلمرو هوایی ایران دانست و تصریح کرد: اگر به کشور تعرضی صورت گیرد این نیرو در خط مقدم دفاع از نظام قرار دارد به شکلی که حفاظت از مناطق حیاتی و حساس از جمله هسته‌ای برعهده این نیرو است.
وی با اشاره به این که این رزمایش در مناطق وسیعی از کشور انجام خواهد شد گفت: این رزمایش در استان‌های بوشهر، فارس، یزد، اصفهان، مرکزی، قزوین و شمال کشور و به طور کلی در منطقه غربی ایران برگزار خواهد شد.
میقانی با تاکید بر این که بخش عمده‌ای از تجهیزات پدافند هوایی این نیرو در این مناطق مستقر شده است ادامه داد: کشور نارنجی که همان دشمن فرضی است در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 2 از پهباد (هواپیمای بدون سرنشین) و هواپیماهای جنگی استفاده می‌کند و کشور آبی که قرارگاه پدافند هوایی و نیروهای خودی است مسئولیت دفاع از آسمان را برعهده دارد و مانع نفوذ نیروهای دشمن به این مناطق خواهد شد.
وی تاکید کرد: مسئولیت دفاع از آسمان کشور به طور کامل برعهده پدافند هوایی است و قسمت‌های دیگر در نیروهای مختلف از جمله سپاه، نیروی انتظامی و بسیج که مسئولیت دفاع از آسمان کشور را برعهده دارند، تحت کنترل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیای ارتش می‌باشند.
وی همچنین در خصوص موشک‌های پدافندی اس 300 که قرار بود روسیه به ایران تحویل دهد گفت: در رزمایش‌های مختلف سامانه‌های به روز و جدید مورد ارزیابی قرار داده می‌شود از جمله موشک‌های پیشرفته اس 300 که توانایی ساخت آن در کشور وجود دارد.
وی تصریح کرد: به صورت مستمر در حال ارتقای توان خود می‌باشیم زیرا دفاع مقدس خودکفایی و استقلال را به ما یاد داد و به همین جهت در بخش سامانه‌های راداری دارای توانمندی زیادی می‌باشیم به شکلی که هم اکنون تعریف می‌کنیم چه راداری با چه بردی احتیاج خواهیم داشت.
امیر میقانی با اعلام این که در ساخت رادارهای تاکتیکی با برد کم به خودکفایی رسیده‌ایم ادامه داد: در بحث آتش بارهای موشکی توانمندی خوبی داریم مانند ساخت سامانه‌های هاگ که با تجهیزات روز جهان برابری می‌کند.
وی ادامه داد: در بعضی موارد ممکن است تعاملاتی با کشورهای دیگر داشته باشیم که از آن جمله می‌توان خرید موشک‌های اس 300 از روسیه را نام برد که قرار بود چند ماه قبل تحویل داده شود اما اشکالات فنی را بهانه کردند و ما فکر می‌کنیم این رفتار که تحت تاثیر صهیونیسم و مستکبرین دیرتر به ما تحویل دهند و اگر دوستان روسی هر چه سریع‌تر این سامانه را به دست ما برسانند منافع مشترک را تامین کرده‌اند.
وی جنگ‌های کنونی جهان را سرعتی، دقتی و با پنهان کاری و حجم و دامنه وسیع توصیف کرد و ادامه داد: برای این که نیروهای مختلف در خصوص حفاظت از آسمان کشور به صورت انفرادی عمل نکنند به صورت متمرکز عمل می‌شود و فرمانده براساس داشته‌ها و اطلاعات و تحرکات دشمن تدبیر کرده و تصمیمات لازم را می‌گیرد به این صورت یگان‌های عمل کننده از یک مرکز دستور گرفته و واکنش نشان می‌دهند البته اگر مرکزی در صورت قطع با ستاد از شبکه خارج شد استقلال تاکتیکی در دستور کار قرار می‌گیرد.
فرمانده پدافند هوایی یکی از مشخصه‌های جنگ‌های ناهمگون را تحرک اعلام کرد و گفت: یگان‌های واکنش سریع باید در جنگ‌های ناهمگون به صورت هماهنگ عمل کرده و به سرعت وارد منطقه عملیاتی شوند.
وی با تاکید بر این که دکترین دفاعی پدافند هوایی دفاع در عمق است گفت: در مسیر ورودی هواپیماهای دشمن به کشور دیده‌بان‌ها آنها را کشف کرده و بعد از این که این هواپیماها به مناطق حیاتی حمله ور می‌شوند سامانه‌های پدافندی روی آنها قفل می‌کنند اما پرتابی صورت نخواهد گرفت چون در این رزمایش فقط به پهبادها و هواپیماهای شناسایی شلیک گرم خواهد شد.
وی این رزمایش مشترک بین ارتش، سپاه و نیروهای انتظامی را در خصوص دیده بانی از آسمان کشور اعلام کرد و افزود: پدافند هوایی زمانی پشتیبان رزمی از نیروهای زمینی، هوایی و دریایی را انجام می‌داد اما هم اکنون از تمامیت آسمان کشور دفاع می‌کند و سعی دارد توانمندی خود را گسترش داده و به همین جهت پدافند را از آفند جداکرده است تا بتوان ارتقای توانمندی به صورت جهشی داشته باشد.
وی فضای کنونی کشور را غیرقابل نفود دانست و گفت: اگر دشمن وارد فضای کشور شود به طور صد درصد مورد هدف قرار خواهد گرفت.
وی در پایان اشراف اطلاعاتی و ایجاد توانمندی گسترده و جمع آوری اطلاعات را در این نیرو به روز دانست و تاکید کرد: جهت جمع‌آوری از اطلاعات و نیات دشمن، تمام سامانه‌ها مستقر شده و تحرکات آنها را تحت نظر دارند.

پایگاه خبری سپاه نیوز

http://www.sepahnews.com/shownews.Aspx?ID=1626c4db-8992-4b46-b61c-b9b12418d97c


لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


تبلیغات