سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یاوران مهدی (عج)
لوگوها


(( نمایشنامه خطبه غدیر ))


  • تاریخ ارسال : چهارشنبه 88/7/15, 10:33 عصر
  • دسته بندی :
  • نویسنده : لیلة القدر

و قال النّبى صلّى اللَّه علیه و آله: انّ للَّه تعالى ملکا ینزل فی کلّ لیلة فینادى یا ابناء العشرین جدّوا و اجتهدوا یا ابناء الثّلاثین لا تغرّنکم الحیوة الدنیا و یا ابناء الاربعین ما ذا اعددتم للقاء ربّکم و یا أبناء الخمسین اتتکم النّذیر و یا ابناء الستّین زرع عن حصاده و یا ابناء السبعین نودى لکم فاجیبوا یا ابناء الثّمانین اتتکم السّاعة و انتم غافلون ثم یقول لو لا عباد رکّع و رجال خشّع و صبیان رضّع و انعام رتع لصبّت علیکم العذاب صبّا.
رسول اللَّه- صلّى اللَّه علیه و آله- فرمود: به درستى که خدا را ملکى است که در هر شب به زمین نزول مى‏کند. پس در میان مردم دنیا فریاد مى‏زند و آنها را ندا مى‏کند اى کسانى که بیست سال از عمر شما مى‏رود جدّیت و کوشش کنید. و اى کسانى که سى سال از عمر شما گذشته زندگانى دنیا شما را مغرور نکند.و اى چهل ساله‏ها چه چیز تهیّه دیده‏اید براى ملاقات حق تعالى‏               
و پروردگار خودتان. و اى پنجاه ساله‏ها شما را نذیر و ترساننده از عذاب آمد و به شما اعلان خطر شد. و اى شصت ساله‏ها شما به منزله زرعى هستید که وقت درو کردن آن رسیده باشد. و اى هفتاد ساله‏ها براى رفتن شما را صدا زده‏اند و ندا کرده‏اند پس اجابت کنید داعى حق را و اى هشتاد ساله‏ها قیامت آمد و شما به آن رسیدید و هنوز غافلید.

پس مى‏گوید: اگر نبودند بندگان کمر خمیده و مردان خاضع و خاشع و اطفال شیر خوار و حیوانات چرنده بیابان هر آینه عذابى شدید بر شما مى‏ریخت.

ارشاد القلوب دیلمى صفحه 46


لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


تبلیغات