سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یاوران مهدی (عج)
لوگوها


(( نمایشنامه خطبه غدیر ))


  • تاریخ ارسال : شنبه 89/1/28, 11:44 عصر
  • دسته بندی :
  • نویسنده : لیلة القدر

قابل توجه کسانی که احکام اسلام را می دانند و عمل نمی کنند:

آیة 115 سورة نساء  :

      « وَ مَنْ یُشاقِق الرَّسُولَ مِنْ بَعْدِ ما تَبَیَّنَ لَهُ الْهُدی وَ یَتَّبِعْ غَیْرَ سَبیْلِ الْمُؤْمِنیْنَ نُوَلِّهِ ما تَوَلّی وَ نُصْلِهِ جَهَنَّمَ وَ سائَتْ مَصیْراً »

و هر کس پس از روشن شدن راه حق و راه راست بر او با رسول خدا به مخالفت برخیزد و پیروی‎ کند راهی به غیر راه مؤمنان و راهی غیر طریق اهل‎ ایمان پیش بگیرد او را به همان طریق باطل و راه ضلالت‎ که برگزیده وامی‎گذاریم و او را به جهنم درافکنیم که آن مکان برای او منزلگاه بسیار بدی است .
اتمام حجت إلهی

« إذا کانَ یَوْم الْقیامَة قالَ الله تَعالی لِلْعَبْدِ اَکُنْتَ عالِماً ؟! فَإنْ قَالَ نَعَمْ ، قالَ لَهُ : اَفَلا عَمِلْتَ ؟ وَ إنْ قالَ :  کُنْت جاهِلاً ، قالَ لَهُ : اَفَلا تَعَلَّمْتَ ؟ حَتّی تَعْمل فَتَخصم تِلْکَ الْحُجَّة الْبالِغَة لِلّهِ عَزَّوَجَلَّ عَلی خَلْقِهِ »« امالی شیخ مفید ، ص 172 »« بحار الانوار ، جلد 1 باب العلم و العقل »
آقا امام صادق علیه السلام در تفسیر  آیة شریفه « فَلِلّهِ الْحُجَّة الْبالِغَة »« برای خداوند حجت رسائی است » « سورة انعام ، آیة 149 » فرمودند : روز قیامت خداوند سبحان به بنده‎اش خطاب می‌کند ، آیا به وظیفة دینی خود دانا و آگاه بودی ؟ اگر بگوید  ؛ آری ، خداوند منان می‌فرماید : پس چرا به وظیفة خود عمل نکردی ؟! و اگر بگوید  ؛ آشنا به وظیفة دینی خود نبودم ، خداوند والا مرتبه می‌فرماید : چرا یاد نگرفتی ؟ بنابر این در هر دو صورت حجت تمام است و این است معنی « برای خداوند بر مردم ، حجت کامل و رسائی است »

------------------------

 امام صادق علیه السلام  فرمودند : خداوند بسوی پیغمبری از پیغمبران وحی فرستاد که به مؤمنین بگو ؛

نپوشید لباس دشمنان مرا

و نخورید غذاهای دشمنان  مرا و

نروید بر مسلکهای ( راه و روش و شیوة زندگی ) دشمنان من

 پس دشمن من خواهید بود ، همچنان که ایشان دشمنان منند و خود را به کفّار شبیه نگردانید .     


لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


  • تاریخ ارسال : شنبه 89/1/28, 11:4 عصر
  • دسته بندی :
  • نویسنده : لیلة القدر

   « وَ لاُضِلَّنَّـهُمْ وَلاُمْنِّیَنـَّهُمْ وَ لآمُرَنـَّهُمْ فَلْیُبَـتِّکُنَّ  آذانَ الأنـْعامِ

 وَلآمُرَنـَّهُمْ فَلْیُغَیِّرُنَّ خَلْقَ اللهِ »« سورة نساء ، آیة 119 »  

      هرآینه گمراه می‌کنم عده‌ای از مردم را و آنها را بطول أمل و آرزوهای دور و دراز می‌اندازم و امر می‌کنم که گوشهای حیوانات را بِبُرند  و آنان را امر می‌کنم که آفرینش و خلقت خدا را تغییر دهند .

          در این آیه شیطان وعده داده است ،که بوسائل مختلفی مردم را گمراه نماید و از جمله گفته است که آنها را اغوا نموده و به معصیتی راهنمائی کنم که خلقت خدا را تغییر داده و به میل خود در هیئت طبیعی تصرف نمایند و تردیدی نیست که تراشیدن ریش تغییری است در آفرینش خدائی و طبق این آیه این فرمان و دستور شیطان است .

امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام قال : قال رسول الله ( صلی الله علیه و آله و سلم ) :

" حلق اللحیه من المثله و من مثل فعلیه لعنة الله " .

یعنی : تراشیدن ریش از مصادیق مثله است و هر کسی مثله کند لعنت خدا بر او باد .

>مستدرک الوسایل (آداب حمام و التظین ) .<

( مثله عبارت است از قطع کردن عضو کسی مثل بریدن بینی یا گوش . ) 

** باب آنچه در دیه ریش است هر گاه تراشیده شود****

((ان علیا (ع) قضی فی اللحیه اذا حلقت فلم تنبت بالدیه کاملهفاذا نبتت فثلث الدیه ))
 5332- در روایت سکونى از امام صادق علیه السّلام آمده است که امیر مؤمنان علیه السّلام در مورد ریش که اگر تراشیده شود چنان که دیگر نروید دیه کامل حکم فرمود، و چنانچه بروید یک سوّم دیه. (1)

 (1)من لا یحضره الفقیه-ترجمه غفارى، ج‏5، ص: 542

----------------------------------
ماده 368 - قانون مجازات اسلامی: هرگاه کسی موی سر یا صورت مردی را طوری ببردکه دیگر نروید عهده دار دیه کامل خواهد بود و اگر دوباره بروید نسبت به موی سرضامن ارش است ونسبت به ریش ثلث دیه کامل را عهده دارخواهد بود . (2)

(2)باب نهم - دیه اعضاء -فصل اول - دیه مو قانون مجازات اسلامی

لازم به ذکر است که حرمت تراشیدن ریش و از بین بردن ریش , فرقی ندارد بین این که خود شخص باعث از بین بردن ریش خود شود یا باعث شخص دیگری باشد ( کسی که خودش باعث از بین رفتن ریش خود می شود دیه ی آن را باید به ورثه ی خود بدهد ) و نیز فرقی نمی کند که از بین رفتن ریش به وسیله ی چیدن یا نوره یا تییغ یا ماشین و ... باشد , بلکه منظور از بین بردن ریش است به طوری که غرفاً بگویند فلانی ریش ندارد .

تعریف دیه : مالی است که با انجام جنایت بر نفس و اعضای انسان , بر جانی شرعاً لازم می شود .

آنچه از روایات بر می آید زایل کردن موی صورت مجازات و دیه ای دارد که دراینجا ذکر می گردد. 

دیه ی موی صورت :

دیه ی موی صورت که دیگر نروید , دیه ی کامل انسان است , و اگر قسمتی بروید و قسمتی نروید , بالنسبه می باشد و اگر دوباره بروید , جانی باید ثلث دیه ی کامل را بپردازد .

دیه ی کامل یک انسان یکی از موارد ذیل می باشد :

1-     یکصد شتر سالم و بدون عیب که خیلی لاغز نباشد .

2-     دویست گاو سالم و بدون عیب که خیلی لاغر نباشد .

3-     یک هزار گوسفند سالم و بدون عیب که خیلی لاغر نباشد .

4-     دویست دست لباس سالم از حله های یمنیی .

5-     یک هزار دینار مسکوک سالم و غیر مغشوش که هر دینار , یک مثقال شرعی به وزن هجده نخود است , ییعنی 3.515 گرم طلای مسکوک .

6-     ده هزار درهم مسکوک سالم و غیر مغشوش که هر درهم به وززن 12.6 نخود نقره می باشد .

البته پرداخت هر یک از موارد ششگانه به تراضی طرفین یا نعذر همه ی آنها اشکال ندارد و جانی باید نوعیی را انتخاب کند که قدرت بر تسلیم داشته باشد . و نمی توان جانی را مجبور کرد که قیمت آن را بپردازد و همچنین مجنیی علیه را نمی توان مجبور کرد که قیمت یکی از انواع دیه را بگیرد مگر به حکم و تشخیص حاکم و همچنین مگر در هنگام تراضی , قیمت دیه ی مورد انتخاب پرداخت می شود .

( مقلدین به فتوای مرجع خود رجوع کنند )

بعضی گفته اند " دیه ی موی صورت " در صورتی بر جانی محقق می شود که جانی از روی قهر و ایذاء و همراه درد , موی صورت مجنی علیه را از بین ببرد و با رضایت مجنی علیه نیز نباشد تا صدق جنایت کند و بعضی دییگر گفته اند این مطلب از روایات استنباط نمی شود که حتما باید از بین بردن موی صورت با قهر و ایذاء و درد و بدون رضایت همراه باشد بلکه چون نفس عمل زشت و منکر بوده و ایجاد نقصی در بدن مرد محسوب می شود , جناییت است و سامل مردی که خود فاعل بوده , و ریش خود را می تراشد نیز می شود , لذا شارع مقدس چنین مجازات و حکمی را در دنیا وضع نموده و در آخرت نیز مجازاتی برای آن قرار داده است .

ادله فقهی حرمت تراشیدن ریش 

برای اطلاعات بیشتر : مرکز پاسخگویی به سئوالات دینی

 http://www.askdin.com/showthread.php?t=1515 


لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


  • تاریخ ارسال : جمعه 89/1/27, 1:3 صبح
  • دسته بندی :
  • نویسنده : لیلة القدر

ما اهل کوفه نیستیم....

...


لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


  • تاریخ ارسال : جمعه 89/1/27, 12:48 صبح
  • دسته بندی :
  • نویسنده : لیلة القدر

اینکه قرآن می‌فرماید:

"وَالسَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهَاجِرِینَ وَالْأَنْصَارِ وَالَّذِینَ اتَّبَعُوهُم بِإِحْسَانٍ رَضِیَ اللّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ"

 سابقین و انصار و تابعین چه کسانی هستند؟
آیه‌ی 100 سوره‌ی توبه، افراد اطراف پیامبر(ص) را به سه گروه تقسیم می‌کند: الف: آنهایی که پیشگام در اسلام و هجرت بودند. (السابقون الاولین من المهاجرین) ب: گروهی که پیشگام در یاری پیامبر و یاران مهاجرش بودند. (و الانصار) ج: افرادی که بعد از این دو گروه آمدند، و از برنامه‌های آنها پیروی کردند. (والذین اتبعوهم باحسان) و در ادامه می‌فرماید: خدا از این افراد راضی است "رضی الله عنهم" زیرا هم ایمان داشتند و هم اعمال شایسته انجام دادند و "رضوا عنه" و اینها نیز از خداوند راضی هستند.

 معرفی سابقین و مهاجرین:

 به صورت طبیعی در هر انقلابی مثل انقلاب پیامبر(ص) عده‌ای پیشگام هستند، یعنی در آن روزهایی که روزهای خطر محاصره و مشکلات و جنگ و درگیری است، و هنوز اسلام قدرتی پیدا نکرده، در آن مرحله‌ی سخت، اینها به یاری پیامبری شتافتند. افرادی مثل امیرالمومنین علی(ع) اَباذر سلمان، این افرادی که در موقعیت‌های سخت به پیامبر کمک کردند اینها پیشگامانی هستند که در حقیقت عشق سوزانی به پیامبر داشتند، هنوز پیامبر حکومتی نداشت و مقام ظاهری دنیوی و حکومتی نداشت که کسی به او چشم طمع داشته باشد، بلکه به خاطر ایمانشان و سوز عشقشان بود که دور پیامبر، پروانه‌وار جمع شدند، و برخی نیز خودشان را فدای پیامبر کردند. و بعد هم به حمایت از پیامبر، خانه و کاشانه‌ی خود را رها کردند و همراه پیامبر به مدینه هجرت کردند. و افرادی نیز در مدینه از پیامبر استقبال کردند و خانه و کاشانه‌ی خود را در اختیار او و اصحاب او گذاشتند، و آن هم در زمانی که حکومت پیامبر هنوز مستقر نشده بود و از طرفی جنگ‌های سختی مانند جنگ احد، بدر، خیبر، خندق و جنگ‌های دیگر بر پیامبر تحمیل می‌شد و اینها شجاعانه دفاع می‌کردند و نام پرافتخار "انصار" را برای خود ثبت کردند. معرفی تابعین: تابعین کسانی هستند که بعد از پیامبر و این دو گروه آمدند و از آنها پیروی کردند.(1) تابعین در اینجا معنای عامی دارد(2) و همه‌ی کسانی که بعد از پیامبر حتی تا زمان ما آمدند و از پیامبر و اصحاب پیامبر، پیروی نیکویی کردند جزء تابعین به حساب می‌آیند.

ادامه مطلب...

لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


  • تاریخ ارسال : جمعه 89/1/27, 12:24 صبح
  • دسته بندی :
  • نویسنده : لیلة القدر

امام علی علیه السلام بعد از رحلت رسول اکرم (ص) چون یاوری جز چند تن انگشت شمار نداشت طبق دستور و وصیت پیامبر(ص) که به او فرمود: «اگر یاورانی پیدا کردی با آنان جهاد کن و اگر یاوری نیافتی تحمّل و صبر کن» صبوری پیشه ساخت، و پیش از بیعت هم چند شب زهرا و حسن و حسین علیهم السلام را همراه بر می داشت و به خانه ی مهاجرین و انصار مراجعه می فرمود، و سابقه ی خود و جریان تعیین خویش را توسط پیامبر(ص) در غدیر خم و سایر مسایل را به آنان یاد آوری می کرد و از آنان برای رفع این انحراف و گمراهی کمک می طلبید، و برخی از آنان وعده ی کمک می دادند و علی علیه السلام از آنان می خواست که بامداد بیایند و سلاح خود را بیاورند و آماده ی جهاد باشند، اما بامداد جز چند نفر که از آنان جمله سلمان و ابوذر و مقداد بودند کسی نمی آمد، و بدین سان آن گرامی را تنها گذاشتند و کار غاصبان بالا گرفت و حکومت ابوبکر استوار شد.

در سقیفه آزمایش الهی با صراحت به صحنه آمد و جز معدودی دردمند راه خدا، از این صحنه رو سفید بیرون نیامدند...

سقیفه عرصه ی زشت ترین ننگ های امّت پس از پیامبر شد، سقیفه خلافت الهی را بازیچه ی هوس و حسد ساخت؛ سقیفه درب خانه ی علی(ع) را سوزاند و پهلوی زهرا را شکست، و خون «مالک بن نویره» را بر خاک ریخت و زن او را مورد تجاوز «خالدبن ولید» قرار داد، سقیفه جنگ جمل را شعله ور ساخت و معاویه پرستان را در صفین رو به روی علی(ع) قرار داد، و ابلهان خوارج را به قتلگاه نهروان کشاند … سقیفه در محراب کوفه شمشیر بر فرق امیرمؤمنان فرود آورد، و در ساباط مدائن بر روی امام مجتبی(ع) خنجر کشید؛ سقیفه معاویه را برگردن امّت سوار کرد و خلافت را به سلطنت تبدیل نمود و یزید را ولیعهد ساخت، سقیفه سرور شهیدان را به کربلا کشاند، سقیفه سر حسین(ع) را بر نیزه زد ...

در سقیفه پرده ای سیاه شدند، سدّی شوم بنا کردند، تا با فروشدن آفتاب نبوّت، امامت جانشین آن نشود؛

... و فاطمه(ع) قامت برافراشت با پرچمی از درد، و با فریادی فراتر از سامعه ی زمان بر آنان شورید و پرده ی ستبر تاریکی ها را شکافت و نگذاشت در این سوی پرده، نسلها به تیرگی شب نفاق کور بمانند، و با هرچه در توان داشت، با اشک، با ناله، با فریاد، با خون خود، با پنهان داشتن قبر خویش، حقیقتی را که بر آن توطئه سکوت داشتند به آیندگان ابلاغ کرد و چهره ی حقیقت را از پس نقاب تزویر بر ملا ساخت.

ادامه مطلب...

لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


  • تاریخ ارسال : جمعه 89/1/27, 12:5 صبح
  • دسته بندی :
  • نویسنده : لیلة القدر

پیامبر (ص) فرمود:
     خدا بیامرزد ابوذر را ، تنها می زید، تنها می میرد و تنها برانگیخته می شود.

    عبدالله بن مسعود ، دوست دیرینه ابوذر ، هنگام دفن او ، سخن پیامبر(ص) به خاطرش گذشت و گفت:
    درست فرمود پیامبر که تو تنها زندگی می کنی ، تنها می میری و تنها برانگیخته می شوی.

    ابودرداء می گفت:
    پیامبر (ص) ، او را امین و رازدار خویش قرار می داد و کسی را در حد او احترام نمی کرد.
 ادامه مطلب...

لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


  • تاریخ ارسال : جمعه 89/1/27, 12:2 صبح
  • دسته بندی :
  • نویسنده : لیلة القدر

پیغمبر (ص) فرمود: خدای عزوجل مرا به دوستی چهار کس امر کرده و خبرم داده که آن چهار نفر را دوست دارم . گفتند: کیانند ؟ فرمود: علی (سه مرتبه تکرار کرد ) و ابوذر و مقداد و سلمان .

 ابو سعید مقداد بن عمرو کندی بهرائی از سابقین در اسلام و از افراد اندکی است که در روزهای سخت و هراس آور ، دعوت به اسلام گردید و چنان در دین و عقیده خویش استقامت نشان داد که شخصیتهای صدر اسلام را بشگفتی افکند ،

 روزی به عبدالرحمن بن عوف گفت: بخدا این داستانی را که برای خاندان پیغمبر (ص) پس از در گذشت او پیش آمد در هیچ جا سراغ ندارم . عبدالرحمن گفت: به این موضوع چکار داری؟ ، مقداد گفت: بخدا سوگند من آنان را دوست دارم چون پیامبر (ص) دوستشان داشت و مرا از آنان وجد و شوری در دل است که اکنون اظهار نتوانم کرد تا اینکه اجتماعی فراهم آید و حق آنان و میراث رسول را از دست دیگران بگیرد.

ادامه مطلب...

لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


  • تاریخ ارسال : پنج شنبه 89/1/26, 3:33 عصر
  • دسته بندی :
  • نویسنده : لیلة القدر

 دریافت اطلاعات هواشناسی تمام شهرهای ایران از طریق SMS

در این روش کافی است کد پیش‌شماره هر شهر را به شماره مخصوصی SMS کنید. پس از چند لحظه آخرین وضعیت آب‌وهوایی این شهر برای شما از طریق SMS به موبایل‌تان ارسال می‌شود.

جهت اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرها پیغام خود را شامل پیش‌شماره تلفن شهر مورد نظر و جهت اطلاع از پیش‌بینی 24 ساعته مراکز استان‌های کشور، پیغام خود را شامل پیش‌شماره تلفن شهر مورد نظر بدون 0 به‌وسیله تلفن‌همراه به شماره تلفن 09123055005 ارسال کرده و منتظر دریافت پاسخ بمانید. در فاصله چند ثانیه اطلاعات مورد نظر از طریق تلفن‌همراهتان به اطلاع شما خواهد رسید. مثال: برای دریافت آخرین وضعیت آب و هوایی تهران 021 و برای اطلاع از پیش‌بینی 24 ساعته 21 را بایستی به شماره تلفن 09123055005 ارسال کنید.

ادامه مطلب...

لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


  • تاریخ ارسال : چهارشنبه 89/1/25, 2:14 صبح
  • دسته بندی :
  • نویسنده : لیلة القدر

مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی، به همت کانون رهپویان وصال شیراز و سپاه فجر استان فارس در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، این مراسم با حضور اعضای کانون رهپویان وصال و حجت الاسلام سیدمحمد انجوی نژاد، مدیر این کانون در تالار حافظ شیراز برگزار شد.

سردار سرتیپ غلامحسین غیب پرور، فرمانده سپاه فجر فارس در این مراسم گفت: شهادت درسی از مکتب اهل بیت (ع) است که جز افراد خاص آن را فرا نخواهند گرفت و آنهایی که ادعای پیروی از اهل بیت (ع) را دارند باید در عمل هم اینگونه رفتار کنند و بدانند که حرف و عمل باید با هم برابر باشد.

وی ضمن اشاره به خواص در دوره های مختلف اظهار داشت: خواصی بودند که در دوره امام حسین (ع) به جای پیروی از ولی امر خود به بیراهه رفتند و دیدید آخر کار آنها چه شد، کسی بود که ادعا دین می کرد اما به سر مبارک حضرت چه جسارت ها که نکرد.

فرمانده سپاه فجر فارس اضافه کرد: مگر می شود بدون ولایت به نقطه ای روشن دست یافت؟ آنانی که به حرف ولی خود نرفتند، در امتحان رد شدند و به ورطه سقوط افتادند، همه اینها نشان از برابری حرف و عمل دارد.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه در گلزار شهدای شیراز تربت پاک پنج هزار و 600 شهید گلگون کفن وجود دارد یادآور شد: شهیدان به ما درس ولایت محوری می دهند باید اطاعت از ولایت را از شهدای خود بیاموزیم.

دکتر سردار سرتیپ غلامحسین غیب پرور در پایان گفت: چرا می گوییم در باغ شهادت بسته شده است، شهدای کانون رهپویان وصال به ما نشان دادند در حالی نام امام زمان (عج) بر زبان داریم هم می توانیم منتظر شهادت باشیم که برای این باید اعمال خود را مرضی درگاه احدیت قرار دهیم.

شایان ذکر است، این برنامه دومین مراسم گرامیداشت شهدای کانون رهپویان وصال شیراز بود که با گرامیداشت شهید آوینی همراه شده بود.

گفتنی است، شهید سید مرتضی آوینی، در حالی که برای تکمیل مستند خود به سوی قتلگاه فکه در حرکت بود به علت انفجار مین به جای مانده از زمان دفاع مقدس توسط ارتش بعث عراق در فروردین ماه 1372 به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

منبع:شبستان


لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


  • تاریخ ارسال : جمعه 89/1/20, 2:35 عصر
  • دسته بندی :
  • نویسنده : لیلة القدر
افشای ابعاد جدید ترور شهید صیاد شیرازی پس از10سال
همزمان با ایام دهمین سالگرد شهادت امیر سرافراز ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپهبد بسیجی علی صیاد شیرازی که به‌دست منافقین کوردل صورت گرفت محقق عراقی با افشای نکات تازه‌ای از کینه و دشمنی رژیم بعث و منافقین از این فرمانده دلیر، از لابه‌لای اسناد رژیم ساقط ‌شده صدام به تشریح ابعاد این ترور پرداخت.

ادامه مطلب...

لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


تبلیغات