سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یاوران مهدی (عج)
لوگوها


(( نمایشنامه خطبه غدیر ))


  • تاریخ ارسال : چهارشنبه 88/2/30, 12:15 صبح
  • دسته بندی :
  • نویسنده : لیلة القدر

در آیه 31 سوره اعراف چنین آمده است: کُلُوا وَ اِشْرَبُوا وَ لا تُسْرِفُوا{ نهى در «لاتسرفوا» مطلق است بنابراین موارد ذیل را شامل مى‏شود: الف) دور ریختن غذا و استفاده صحیح نکردن از آن؛ ب ) پرخورى و بیش از حد نیاز خوردن؛ ج ) اسراف در خوردن از الوان مختلف خوردنى‏ها و آشامیدنى‏ها؛ یعنى، هر چه را انسان هوس کرد بلا درنگ سراغ آن برود. از نبى اکرم(ص) نقل شده که مى‏فرماید: انّ من الاسراف ان تأکل کل ما اشتهیت‏؛ از موارد اسراف این است که هر چیزى را هوس کردى بخورى‏». د ) اسراف در کیفیت؛ بدین معنى که وقتى غذاى مورد نیاز بدن با هزینه کمترى تأمین مى‏شود به قدرى کیفیتش را بالا ببرند که چندین برابر هزینه پیدا کند؛ قهراً این هم اسراف خواهد بود. آیا سفره‏هاى رنگینى که اعیان و اشراف برپا میکنند با آن هزینه‏هاى سرسام‏آور اسراف نیست؟ بنابراین نفس پرخورى به ویژه اگر براى سلامت انسان مضر باشد نیز مشمول آیه بوده و اسراف به شمار مى‏رود.

http://rss.nahad.ir/QAForm.aspx?ID=10790


لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


  • تاریخ ارسال : شنبه 88/1/29, 2:29 عصر
  • دسته بندی :
  • نویسنده : لیلة القدر

رژه نیروهای مسلح همزمان با 29 فروردین روز ارتش صبح شنبه با حضور رئیس جمهور و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

مراسم رژه روز ارتش با حضور رییس جمهور
 مراسم رژه روز ارتش با حضور رییس جمهور
تست نهایی رژه 140 فروند هواپیمای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آسمان تهران

لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


  • تاریخ ارسال : چهارشنبه 88/1/26, 11:7 عصر
  • دسته بندی :
  • نویسنده : لیلة القدر

مراسم سالگرد شهدای رهپویان وصال در گلزار شهدا

دوشنبه 24 / 1 / 88 :
سخنرانان :

حضرت آیت الله ایمانی امام جمعه شیراز، حضرت آیت الله حائری شیرازی

مداح : حاج مهدی مختاری

آیت الله حائری: صبر خانواده های شهدا در پیشگاه امام زمان محفوظ است

استان ها: امام جمعه موقت شیراز گفت:امام زمان(عج)حجت خدا بر روی زمین هستند

و در پیشگاهشان صبر خانواده های شهدا و جانبازان عزیز محفوظ است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، وی در مراسم سالگرد شهدای رهپویان وصال که در گلزار شهدای شیراز برگزار شده بود، گفت: یوسف فاطمه زهرا (س) این جانبازی ها، رشادت ها و خون پاک شهدای شما را به حساب می آورد.

نماینده اسبق مقام معظم رهبری در فارس ادامه داد: با صبر و انابه به سوی درگاه باریتعالی لیاقت خود را برای ظهور حضرت مهدی موعود (عج) نشان دهید.

امام جمعه موقت شیراز گفت: جانبازان عزیز این حادثه نباید سند آزادگی و بندگی خود را با گناهان عوض کنند چرا که این جانباز شدن شما و این قطع عضوتان سند آزادگی شماست.

آیت الله محی الدین حائری شیرازی یادآور شد: منافقین آمدند با کشتار راه نفوذ را به سلطنت طلبان نشان دادند ولی آنها ندانستند که با این حرکات کاری به پیش نخواهند برد.

امام جمعه موقت شیراز اذعان داشت: رهبری هرگز از کسی جانبداری نمی کنند و ایشان همواره انتخاب مردم را مورد تایید قرار داده اند و اگر هم نامی از رییس جمهور می برند به خاطر خدماتی است که ارایه کرده است.

به گفته آیت الله محی الدین حائری شیرازی، مردم هرگز دین خود را به مسئله رییس جمهوری نفروشند، اگر کاندید منتخبتان خوبی دارد بگویید ولی پشت سر کاندیدا شایعه و افترا درست نکنید که با این کار دینتان را از دست داده اید.

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: آنهایی که شهادت می خواهند بدانند هر زمان که جنبه و ظرفیت شما همچون شهدا شد، به این مهم می رسید و گرنه میوه کال را که از درخت نمی چینند.

وی دست خدا را بالاترین دست ها خواند و تاکید کرد: آمریکا و هم پیمانان می خواستند بن لادن را به عنوان سمبل و نماد اسلام معرفی کنند ولی خداوند سید حن نصرالله و حماس را تایید کرد.

آیت الله حائری شیرازی خاطر نشان کرد: آن افرادی که در لابی های مختلف نشسته اند و با اغفال مردم، آنها را فریب داده و به اعدام و مسایل این چنینی می کشند، اگر مردند زمان مجازات هم بیایند و کمی از مجازات را خودشان بکشند پس از این می شود نتیجه گرفت که آنها فکر منافع حداکثری خودشان هستند و این مردم برایشان اهمیت ندارد.

امام جمعه موقت شیراز تاکید کرد: شما امام زمان (عج) را فقط برای خود ندانید و مطلع باشید که مردم اروپا درختی خشک هستند و اگر نور امامت به آنها بتابد، سرسبز خواهند شد.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان با حضور بر سر مزار شهدای رهپویان وصال علو درجات این عزیزان را از خداوند متعال مسئلت کرد.

آیت الله ایمانی: دشمن از حضور جوانان در صحنه می ترسد

استان ها: نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: دشمن در برهه های مختلف زمانی قدرت حضور جوانان در صحنه را دیده است و از آن خوف دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله اسد الله ایمانی، امام جمعه شیراز در جمع اعضای کانون فرهنگی رهپویان وصال و خانواده های شهدای حادثه تروریستی حسینیه سیدالشهدا (ع) ضمن تسلیت فرارسیدن سالگرد شهادت این شهدای والامقام گفت: اینکه شما عزیزان در کنار تربت شهدای به ویژه شهدای خودتان مراسم سالگرد برپا می کنید، بسیار نیکوست و در کنار این باید ارزش های والای آنها را هم پاس بدارید.

وی اظهار داشت: امروز اگر جوانان ما دوستدار شهید و شهادت هستند باید با صبر استقامت و رسیدگی به حال خانواده شهدا خود را برای رسیدن به قافله شهادت آماده کنند.

آیت الله ایمانی گفت: جوانان ما در انقلاب و در زمان های سخت خود را برای شهادت آماده کردند و این روحیه بزرگ آنها دشمن را به خشم و نفرت وا می دارد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: دشمن، چشم دیدن همبستگی شما و گوش شنیدن نام مقدس امام حسین (ع) را ندارد و می داند که با نام سید و سالار شهیدان (ع) خون تشیع به جوش می آید.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: جوانان ما با این حرکات سیاه و شوم نمی ترسند چرا که اگر ترسی بود، هرگز این جوانان به فناوری های بزرگی چون انرژی هسته ای نمی رسیدند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: منافقین کوردل برای پوشاندن چهره سیاه خود دست به چنین اقداماتی می زنند تا به قول خودشان پیروزی کسب کنند ولی نمی دانند که چهره آنها روز به روز پیش چشم این مردم سیاه و زشت تر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در فارس اذعان داشت: آنهایی که چشم پیشرفت این انقلاب را ندارند با بمب گذاری های مختلف، مردان پاک سرشت و بزرگی را چون رجایی ها و بهشتی ها از ما گرفتند.

وی در پایان اظهار داشت: خانواده شهدا بدانند که با خدا معامله کرده اند و در این راه بهترین مطاع را دریافت داشته اند.

آیت الله ایمانی در ادامه بر سر تربت پاک 14 گلگون کفن رهپویان وصال حضور یافت و با قرائت فاتحه علو درجاتشان را از درگاه خداوند متعال در خواست کرد.

گفتنی است، حادثه تروریستی رهپویان وصال شیراز در حسینیه سیدالشهدا (ع) در روز "24فروردین" سال گذشته ساعت 21 و 45 دقیقه رخ داد که در پی آن 14 تن به شهادت رسیدند و 214 نفر هم مجروح و جانباز شدند.


لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


  • تاریخ ارسال : چهارشنبه 88/1/26, 8:9 عصر
  • دسته بندی :
  • نویسنده :

آیاتی از سوره آل عمران:

خدا بر آن نیست که مؤمنان را بر این [وضعى‏] که شما بر آن قرار دارید [که منافق از مؤمن، و خوب از بد مشخص و معلوم نیست‏] واگذارد، [بر آن است‏] تا پلید را از پاک [به سبب آزمایش‏هاى‏مختلف‏] جدا سازد...

 امام علی (ع) :" گرچه خداوند به روحیات بندگانش از خودشان آگاهتر است ولى آنها را امتحان مى‏کند تا کارهاى خوب و بد که معیار پاداش و کیفر است از آنها ظاهر گردد"

گزارشی از مراسم سالگرد واقعه انفجار  حسینیه سید الشهدا (ع) و کانون رهپویان وصال شیراز

شنبه 22 / 1 / 88 :
سخنرانان :

سخنرانی سردار غیب پرور-سید محمد انجوی نژاد

مداح : حاج مهدی مختاری

 

1)سخنرانی سردار غیب پرور

 

 صوت سخنرانی سردار غیب پرور

فرمانده سپاه فجر فارس:
واقعه حسینیه سید الشهدا (ع) شیراز در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، غلام حسین غیب پرور شب گذشته در مراسم سالگرد واقعه انفجار تروریستی حسینیه سید الشهدا (ع) شیراز، گفت: این حادثه تروریستی سوختن دل مردم کشور، خصوصاً شیراز از بن را به دنبال داشت زیرا کم سرمایه ای از دست نرفت و بهترین جوانان این شهر از میان مردم رفتند.
وی افزود: شب انفجار تکه تکه اعضای بدن شهدا و جانبازان در کانون پخش شده بودند و صحنه ای را به وجود آورده بود که هیچ انسان بیدارگری نمی توانست آن صحنه را ببیند و تحمل کند.

وی افزود: کانون رهپویان وصال شیراز از برکت خون شهدا به کانون ترویج معارف اسلامی و انسان سازی تبدیل شده که مایه افتخار شیراز است.

 


غیب پرور معتقد است بمب گذاری حسینیه سید الشهدا شیراز مخالفت با انقلاب اسلامی و در اوج ناجوانمردانگی بود و بعد از وقوع انفجار به دنبال متشنج کردن فضای داخل و خارج از کشور بودند.
وی خاطرنشان کرد:
پس از این انفجار و ریخته شدن خون شهدا انسجام داخلی مردم بیشتر شد و دیدیم از هفته بعد جمعیتی که به مراسم آمدند بیشتر شدند.
غیب پرور افزود: در روزهای اول قضاوت های ناصحیح شد و برخی حرف ها زده شد و در آن حرف ها سر سوزنی عمد در کار نبود و همه آنها به بچه های انقلاب هستند.

آیاتی از سوره آل عمران:

این شیطان است که دوستان خویش را (از قدرت کفّار) مى‏ترساند،

 پس اگر ایمان دارید از آنان نترسید و فقط از (مخالفت) خدا بترسید.


وی ادامه داد: خون شهدای رهپویان باید تأثیرات خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس را به دنبال داشته باشد و همه ما باید از این خون صیانت کنیم.
فرمانده سپاه فجر فارس در ادامه گفت: دشمن در حال کار و دشمنی است و در منطقه ای از کشور واقع شده ایم که فرق ضاله در حال فعالیت هستند و این نیازمند تلاش جوانان شیعه ماست.
وی افزود: جوانان این شهر چه بخواهند، چه نخواهند میراث دار شهدا هستند و اگر بخواهید امانت دار خوبی باشید با غفلت میسر نیست و حفظ اعتقاد برای ما از نان شب هم واجب تر است.
غیب پرور افزود: همه ما باید سعی کنیم در راه حفظ خون شهدای کشور و کانون رهپویان وصال قدم برداریم و لحظه ای از این هدف غافل نشویم

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

آیاتی از سوره آل عمران:

 (منافقان) آنها هستند که به برادران خود- در حالى که از حمایت آنها دست کشیده بودند- گفتند: «اگر آنها از ما پیروى مى‏کردند، کشته نمى‏شدند!» بگو: « (مگر شما مى‏توانید مرگ افراد را پیش‏بینى کنید؟!) پس مرگ را از خودتان دور سازید اگر راست مى‏گویید!»

 بگو: «اگر هم در خانه‏هاى خود بودید، آنهایى که کشته‏شدن بر آنها مقرر شده بود، قطعاً به سوى آرامگاه‏هاى خود، بیرون مى‏آمدند (و آنها را به قتل مى‏رساندند). و اینها براى این است که خداوند، آنچه در سینه‏هایتان پنهان دارید، بیازماید و آنچه را در دلهاى شما (از ایمان) است، خالص گرداند و خداوند از آنچه در درون سینه‏هاست، با خبر است.

2)سخنرانی سید محمد انجوی نژاد

- صوت سخنرانی حجت الاسلام انجوی نژاد 

مدیر کانون رهپویان وصال شیراز:
ما توجیه شدیم که اعدام نیمه علنی باشد

مدیر کانون رهپویان وصال شیراز گفت: با توجه به مشکلاتی که اعدام علنی بمب گذاران حسینیه سید الشهدا (ع) به دنبال داشت، توجیه شدیم که اعدام نیمه علنی باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، سید محمد انجوی نژاد شب گذشته در مراسم سالگرد واقعه انفجار تروریستی حسینیه سید الشهدا (ع) شیراز در خصوص اعدام بمب گذاران گفت: اعضای کانون از ما توقع اعدام علنی بمب گذاران و حضور در مراسم را داشتند در حالی که خود ما هم اواخر هفته از مراسم اعدام مطلع شدیم.

وی افزود: با وجود اینکه از 300 نفر بیشتر نبودیم و همه ما را توجیه کرده بودند اما کنترل فضای سالنی که در آن اعدام برگزار می شد بسیار مشکل بود.

 

انجوی نژاد خاطرنشان کرد: اگر مراسم اعدام علنی برگزار می شد، کسی نمی توانست امنیت آن را برعهده بگیرد و مایی که به نفع نظام می خواهیم کار کنیم آن موقع همه چیز به ضررمان تمام می شد.

وی اضافه کرد: عده ای می گویند اعدام غیر علنی برخلاف خواسته های عمومی اعضای کانون بوده است، در حالی که برای هیأت مدیره کانون این امکان وجود ندارد تا نظر 70 هزار عضو را در خصوص اعدام علنی یا غیرعلنی جمع آوری کند.

آیاتی از سوره آل عمران: 

و اگر بمیرید یا کشته شوید، به سوى خدا محشور مى‏شوید.

 (بنا بر این، فانى نمى‏شوید که از فنا، وحشت داشته باشید.)

مدیر کانون رهپویان وصال شیراز بر این باور است که اگر اعدام بمب گذاران علنی برگزار می شد می توانست اثرات سویی به دنبال داشته باشد به گونه ای که با پخش فیلم مراسم اعدام جلوه ای ناپسند در اذهان عمومی دنیا از اسلام و ایران به وجود می آمد.

انجوی نژاد افزود: مسئولان امنیتی شهر به یک نتیجه ای می رسند که اعدام علنی صحیح نیست حال ما در قبال این تصمیم به جز قبول کردن نمی توانیم کاری کنیم چون ما مدعی قانون مداری هستیم.

 

گفتنی است در این مراسم که شب گذشته به مناسبت اولین سالگرد انفجار تروریستی حسینیه سیدالشهدا(ع) شیراز در محل حسینیه برگزار شد مراسم نمادین انفجار و عروج شهدا در ساعت انفجار ، سخنرانی و عزاداری یادواره شهدا برگزار شد.

 

3)پخش کلیپ اعتراف مجرمان و مداحی و عزاداری (چراغ ها خاموش شده بود صدای باران شدید و رعد و برق شنیده می شد و  حاضرین به مدت حداقل نیم ساعت به شدت گریه می کردند...)

 

 

رعد و برق و بارش باران در تهران

دانلود

- صوت مداحی  

 


لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


  • تاریخ ارسال : سه شنبه 88/1/11, 11:45 عصر
  • دسته بندی :
  • نویسنده : لیلة القدر

روز جمهوری اسلامی

«بسم الله الرحمن ارحیم»

و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین. صدق الله العظیم

من به ملت بزرگ ایران که در طول تاریخ شاهنشاهی، که با استکبار خود آنان را خفیف شمردند و بر آنان کردند آنچه کردند، صمیمانه تبریک می‌گویم. خداوند تعالی بر ما منت نهاد و رژیم استکبار را با دست توانای خود که قدرت مستضعفین است در هم پیچید و ملت عظیم ما را ائمه و پیشوای ملتهای مستضعف نمود، و با برقراری جمهوری اسلامی، وراثت حقه را بدانان ارزانی داشت.

ادامه مطلب...

لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


  • تاریخ ارسال : پنج شنبه 87/12/22, 9:57 عصر
  • دسته بندی :
  • نویسنده : لیلة القدر


لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


  • تاریخ ارسال : پنج شنبه 87/9/21, 2:6 عصر
  • دسته بندی :
  • نویسنده : لیلة القدر

نگاهی کوتاه به زندگی و آثار اما جمعه شهید شیراز

حضرت آیت الله شهید سید عبدالحسین از خاندان اصیل و روحانی هشتصد ساله دستغیب شیراز و از مفاخر جامعه روحانیت فارس بودند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا )منطقه فارس ، ایشان در عاشورای 1332 هجری قمری در شیراز متولد شدند. پدر ایشان مرحوم سید محمدتقی و جدشان مرجع بزرگوار آیت الله العظمی سید هدایت الله دستغیب و تقریبا با سی واسطه نسب شریفشان به جناب زید شهید فرزند حضرت سجاد (علیه السلام) می رسد.
تحصیلات مقدماتی و سطح را نزد اساتید مشهور آن زمان در شیراز همچون ملااحمد دارابی و آیت الله میرزا علی اکبر ارسنجانی و دیگران گذراندند و تحصیلات خارج و عالی را نزد اساتید بزرگ آن زمان در نجف اشرف مانند آیات عظام شیخ محمدکاظم شیرازی و آقا ضیاء الدین عراقی بودند که از نامبردگان و همچنین آیات عظام سید ابوالحسن اصفهانی و میرزا آقا اصطهباناتی به دریافت گواهی اجتهاد نایل آمدند. با مراجعت به شیراز و همزمان با سقوط حکومت رضاخانی منشا خدمات بزرگ دینی و اجتماعی شدند. مسجد جامع عتیق شیراز را که یکپارچه مخروبه بود با همکاری صمیمانه مردم تجدید بنا نمودند و آن را از صورت خرابه به وضع فعلی در آوردند. کانونی جهت تبلیغات دین و شعائر اسلامی ایجاد نمودند.
پس از اقامه نماز جماعت همه شبها بحث تفسیر قرآن و شبهاى جمعه برنامه دعاى کمیل و ایّام محرم و صفر و فاطمیه مجالس سوگوارى و بحثهاى ولایت اهل‏بیت(ع) و ماه مبارک رمضان پس از نماز جماعت ظهر و عصر بحث اصول عقائد بطور مرتّب جریان داشت و این برنامه چهل ساله ایشان در این مسجد شریف بود که از قدیمى‏ترین مساجد ایران (با قدمت بیش از یکهزار و یکصد سال) است.
با شروع نهضت روحانیت در سال 1341 مبارزه ایشان با رژیم شاه که از زمان رضاخان ادامه داشت علنى و آشکار گردید و شبهاى جمعه پس از دعاى کمیل سخنرانى سیاسى و تهییج‏کننده ایشان تا نیمه خرداد 42 در جمع انبوه شنوندگان نقش بزرگى در پیشبرد انقلاب داشت و نوار سخنرانى ایشان تا اقصى نقاط ایران منتشر مى‏گردید.
در خرداد 42 بازداشت و به تهران اعزام گردیدند و پس از آزادى از زندان مدّتى نیز تبعید بودند و در سال 43 نیز مجدّداً زندانى و تبعید گردیند و در سال 56 نیز مدّتى زندانى و یا در منزل محاصره و تحت نظر بودند و با تمام این فشارها حاضر به مذاکره و مصالحه با رژیم پهلوى نشدند، و پرچم مبارزات مردم فارس را در این مدّت پانزده ساله بر دوش داشتند.
از خدمات ارزنده مرحوم شهید آیت‏اللّه دستغیب تشکیل حوزه علمیه و تدریس فقه و اصول و اخلاق بود، و مدرسه علمیه حکیم دستغیب از آثار مرحوم سیّد حکیم از اجداد ایشان (سال 1077 هجرى قمرى) که با گذشت سالیان متمادى به صورت مخروبه در آمده بود در سال 52 تجدید بنا گردید و طلبه‏نشین شد و به دنبال آن مدارس علمى دیگر نیز تأسیس گردید و جهت مسکن طلّاب و امور رفاهى ایشان تا آنجا که مى‏توانست کوتاهى نداشت، از این گذشته پس از پیروزى انقلاب در بناى ده‏ها مسجد و مؤسسه دینى نقش اساسى داشتند که در یادواره ایشان به چاپ رسیده و در کمک به مستمندان و تشویق مردم به امور خیر همیشه پیشقدم بودند.
با پیروزى انقلاب به امام جمعه شیراز منصوب و با آراء چشمگیر به نمایندگى اوّل مردم فارس در مجلس خبرگان انتخاب شدند و در تدوین قانون اساسى جمهورى اسلامى و تصویب اصل ولایت‏فقیه نقش به سزایى داشتند و در ظرف سه سال از پیروزى انقلاب به راستى دفتر ایشان مرجع دادخواست خاص و عام و سهم عمده‏اى در حلّ و فصل امور و نظم بهم ریخته پس از انقلاب داشت.
شهید آیت‏اللّه دستغیب داراى آثار متعدّد مى‏باشد که از آن جمله شرح و حاشیه بر کفایةالاصول و مکاسب و رسائل شیخ انصارى و همچنین تقریرات درس مرحوم شیخ محمّدکاظم شیرازى را مى‏توان نام برد.
از آثار قلمى ایشان که مکرّراً به چاپ رسیده کتابهاى: صلاة الخاشعین، گناهان کبیره، قلب سلیم، داستانهاى شگفت، 82 پرسش.
و از بحثهاى اصول عقاید: توحید، عدل، نبوّت، معاد، امامت، مهدى موعود.
واز بحثهاى تفسیر ایشان: معراج، حقایقى از قرآن، قیامت و قرآن، آدابى از قرآن، قلب قرآن، معارفى از قرآن، گنجینه‏اى از قرآن، سراى دیگر، بهشت جاودان، رازگویى قرآن که هر کدام تفسیر سوره‏اى مى‏باشد به چاپ رسیده و آنچه ضبط نشده و در نتیجه به چاپ نرسیده چندین برابر چاپ شده‏ها مى‏باشد.
از بحثهاى دیگر: کتاب استعاذه، اخلاق اسلامى، سیّد الشهدا(ع)، فاطمه زهرا(س)، زینب کبرى(س)، نفس مطمئنّه، ایمان، و خطبه‏هاى جمعه که در قطعهاى گوناگون منتشر گردیده.
بیشتر کتابهاى نامبرده به عربى ترجمه و در داخل و خارج کشور مورد استفاده عرب‏زبانهاست و همچنین به زبانهاى انگلیسى و اُردو نیز بعضى از این آثار ترجمه و منتشر گردیده.
این روحانی عالی قدر در روز جمعه 20 آذر 1360 مطابق با 14 صفر 1402 هنگام عزیمت براى اقامه نماز جمعه به همراه نوه خود شهید سیّد محمّدتقى دستغیب و هشت نفر از یاران و همراهان با وفا با انفجار بمب به فیض شهادت رسیدند، روانشان شاد و یادشان گرامى باد.
http://fars.isna.ir/mainnews.php?ID=News-18123


لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


  • تاریخ ارسال : سه شنبه 87/9/12, 11:4 عصر
  • دسته بندی :
  • نویسنده : لیلة القدر


منتظران مژده باد

امام باقر علیه‏السلام در گفتارى امیدآفرین و نشاط ‏بخش به منتظران حقیقى آن حضرت مژده مى‏دهد که «یَأْتِى عَلَى النّاسِ زَمانٌ یَغِیبُ عَنْهُمْ اِمامُهُمْ فَیاطُوبى لِلثّابِتِینَ عَلى اَمْرِنا فِى ذلِکَ الزَّمانِ اِنَّ اَدْنى ما یَکُونُ لَهُمْ مِنَ الثّوابِ اَنْ یُنادِیَهُمُ الْبارِى‏ءُ عَزَّ وَ جَلَّ عِبادِى آمَنْتُمْ بِسِرّى وَ صَدَّقْتُمْ بِغَیْبى فَأَبْشِرُوا بِحُسْنِ الثَّوابِ مِنّى(1) ؛ بر مردم زمانى مى‏آید که امامشان از منظر آنان غایب مى‏شود. خوشا به حال آنان ‏که در آن زمان در امر [ولایت] ما اهل‌بیت ثابت‏قدم و استوار بمانند! کمترین پاداشى که به آنان مى‏رسد، این است که خداى متعال خطابشان مى‏کند و مى‏فرماید: بندگان من! شما به حجت پنهان من ایمان آوردید و غیب مرا تصدیق کردید. پس بر شما مژده باد که بهترین پاداش من در انتظارتان است.»

امام باقر علیه السلام فرمود: مطمئنا بدان! اگر من آن روزگاران را درک کنم، جانم را براى فداکارى در رکاب حضرت صاحب الامر علیه‏السلام تقدیم مى‏دارم.

آن ‏گاه امام باقر علیه‏السلام ادامه داد: «خداوند متعال به خاطر ارج‏گذارى به چنین منتظران راستینى به آنان مى‏فرماید: شما مردان و زنان، بندگان حقیقى من هستید. رفتار نیک و شایسته‏تان را مى‏پذیرم و از کردار ناپسندتان عفو مى‏کنم و به خاطر شما سایر گنهکاران را مى‏آمرزم و بندگانم را به خاطر شما با باران رحمت خود سیراب و از آنان بلا را دفع مى‏کنم. اى عزیزترین بندگان من! اگر شما نبودید، عذاب دردناک خود را به مردم نافرمان نازل مى‏کردم.»(2)

ادامه مطلب...

لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


  • تاریخ ارسال : جمعه 87/7/19, 12:29 صبح
  • دسته بندی :
  • نویسنده : لیلة القدر


لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


  • تاریخ ارسال : جمعه 87/7/19, 12:26 صبح
  • دسته بندی :
  • نویسنده : لیلة القدر
 
 
در زمانی که ملت بزرگ ایران هر روز سرزنده تر و بالنده تر برای اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری مقام معظم رهبری مدظله العالی حماسه ای شکوهمند چون 27 خرداد و 3 تیر می آفریند به راستی جای سید مظلوم انقلاب اسلامی که سینه ستبر خود را در برابر کینه بدخواهان قرار داد و مظلومانه فرو افتاد تا انقلاب بایستد، خالی است.
 
 
شکل گیری حزب جمهوری اسلامی
یک هفته پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جمعی از یاران صادق و لایق و وفادار امام (ره) که چهره های شناخته شده دوران طولانی مبارزه علیه طاغوت بودند و همواره با جمع همفکران درد آشنای خود تلاش سارنده ای برای ایجاد یک تشکل صددرصد اسلامی داشتند، در 30 بهمن 1357 موجودیت حزب جمهوری اسلامی را اعلام نمودند...
فاجعه 7 تیر 
یک روز پس از سوء قصد به جان حضرت آیت الله خامنه ای در ششم تیر ماه 1360، در ساعت 20 و 30 دقیقة شامگاه روز یکشنبه هفتم تیر ماه 1360، جلسه ای در سالن اجتماعات دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی واقع در سرچشمه تهران برگزار شد. افراد حاضر در جلسه نمایندگان مجلس، و برخی از اعضای هیات دولت و...  بودند و بحث روز درباره تورم بود، اما عده ای از اعضاء خواستند که درباره انتخابات ریاست جمهوری نیز صحبت شود. شهید بهشتی جملاتش را با این عنوان آغاز کرد: «ما بار دیگر نباید اجازه دهیم استعمارگران برای ما مهره سازی کنند و سرنوشت مردم ما را به بازی بگیرند و .....» این آخرین کلمات آن بزرگوار بود که از لبانِ حقگوی ایشان بیرون تراوید.
ناگهان انفجاری مهیب روی داد و در کمتر از ثانیه ای، از سالن اجتماعات حزب جهموری اسلامی جز تلی از خاک، چیزی نماند. فاجعه انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی درتهران و شهادت مظلومانه هفتاد و دو تن از برجستگان و نیروهای لایق و کارآمد انقلاب و در رأس آنها شهید مظلوم آیت الله بهشتی از سوی سازمان جهنمی منافقین، عکس العمل استکبار جهانی و عوامل داخلی آنها در قبال برکناری بنی صدر خائن و حذف ضد انقلاب از صحنه سیاسی کشور توسط مسئوولین نظام اسلامی بود. عوامل این جنایت بزرگ معتقد بودند که در اثر کشتار مسئوولان عالی رتبه، اوضاع کشور بهم می ریزد و انقلاب اسلامی از بین خواهد رفت ولی به کوری چشم دشمنان، انقلاب ما پایدارتر شد و هیچگونه تزلزلی در ارکان نظام به وجود نیامد. در انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی علاوه بر آیت الله بهشتی، تعداد زیادی از وزرای کابینه و نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شهادت رسیدند. حضرت امام خمینی (ره) پس از این حادثه فرمودند: «ملت ایران در این واقعه، 72 نفر به عدد شهدای کربلا را از دست داد. بهشتی خار در چشم دشمنان اسلام بود.»
 
 

لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


تبلیغات