سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یاوران مهدی (عج)
لوگوها


(( نمایشنامه خطبه غدیر ))


  • تاریخ ارسال : چهارشنبه 88/9/18, 11:50 عصر
  • دسته بندی :
  • نویسنده : لیلة القدر

ویژه  جشواره بزرگ سراسری وبلاگنویسی بسیجیان

یک روزنامه صهیونیستی بررسی کرد، چرا اسرائیل نمی‌تواند حزب‌الله و حماس را نابود کند؟

یک روزنامه صهیونیستی با بیان اینکه از بین بردن حزب‌الله و حماس که در عمق جامعه خود نفوذ کرده‌اند، بسیار سخت و غیرممکن است، به بیان مشکلات رژیم صهیونیستی در این زمینه پرداخت.
روزنامه صهیونیستی "معاریو " در گزارشی به بررسی علل و مشکلات رژیم صهیونیستی در تقابل با نیروهای مقاومت حزب‌الله و حماس در لبنان و فلسطین می‌پردازد.


این روزنامه در گزارش خود می‌نویسد: اسرائیل طى دو سال و نیم، دو جنگ نظامى در لبنان علیه حزب‌الله و در غزه علیه حماس داشته است، اما مشکل اینجاست که به علت اینکه اسرائیلی‌ها این دو جنگ را تحت عنوان مبارزه با سازمان‌هاى تروریستى می‌شناسند، ارزیابى نادرستى از دشمن و از نوع جنگ ارائه مى‌دهد و این احساس را ایجاد مى‌کند که در این جنگ مسلما اسرائیل به عنوان یک حکومت باید بتواند پیروز شود.
به نوشته معاریو رژیم صهیونیستی در این جنگ‌ها با دو شبکه نظامى روبرو بود که توانستند با اقدامات نظامى پراکنده خود جایگاه خود را اثبات کنند. آنها در اقدامات نظامى خود ابتدا فقط از عملیات‌هاى "حمله و گریز " استفاده مى‌کردند، ولى بعدها توانستند نیروى کلاسیک نظامى تاسیس کنند.
"یورام شوایچر " نویسنده این مقاله می‌افزاید: البته این نیروی کلاسیک از ارتش‌هاى کلاسیک هنوز کوچک‌تر است، اما از تکنیکهایی استفاده مى‌کند که ترکیبى از تکنیک‌هاى جنگ‌هاى چریکى و جنگ‌هاى معمولى است.
وی در ادامه به بیان مشکلات رژیم صهیونیستی در از میان برداشتن از نیروها پرداخته و اشاره می کند که سازمان‌هایى همانند حزب‌الله و حماس اکنون داراى شبکه‌هاى اجتماعى و اقتصادى و سیاسى و دینى هستند که در درون جامعه چهره چند جانبه‌اى از خود نشان مى‌دهد.
این کارشناس صهیونیست در مورد حزب‌الله می‌نویسد که تاکتیک نظامى این حزب علاوه بر عملیات حمله و گریز، شلیک آتش به سربازان اسرائیل از نزدیک و شلیک انبوه موشک به شهرهاى دور است.
بنا بر این گزارش حزب‌الله از ضعف دولت مرکزى لبنان استفاده کرده و آزادى عمل فراوانى در شلیک موشک داشت. به عقیده این صهیونیست، اسرائیل مى‌توانست با وارد کردن خسارت‌هاى شدیدى به لبنان، شلیک موشک‌ها از جنوب لبنان توسط حزب‌الله را متوقف کند، ولى مخالفت هم‌پیمانان این رژیم از جمله فرانسه و ایالات متحده با این موضوع برای آسیب ندیدن دولت "فؤاد سنیوره " نخست‌وزیر سابق لبنان مانع از این اقدام شد.
معاریو می‌نویسد: دولت سنیوره و همفکران او، از دید اسرائیل یک دولت میانه‌رو و طرفدار صلح و سازش بود که ممکن بود در آینده مذاکرات دو جانبه‌اى را با اسرائیل آغاز کند.
به نوشته شوایچر حزب‌الله به تقویت جوانب نظامى خود در 27 سال تاسیسش اکتفا نکرده و یک شبکه اجتماعى و اقتصادى گسترده‌ را در جامعه لبنان ایجاد کرده که باعث شده محبوبیت خاصى در بین مردم به دست بیاورد. حزب‌الله هم در پارلمان و هم در کابینه نماینده دارد و شیعیان لبنان یکی از بزرگ‌ترین فرقه‌هاى لبنان هستند.
بنا بر این وی نتیجه می گیرد که اسرائیل بدون از بین بردن زیرساخت‌هاى اجتماعى و اقتصادى حزب‌الله در جامعه، نمى‌تواند این حزب را از بین ببرد.
معاریو در ادامه به بررسی وضعیت حماس در این زمینه پرداخته و می‌نویسد: در جنگ سرب گداخته علیه حماس نیز شرایط فوق قابل مشاهده است. حماس در هفت سال اخیر همواره تلاش مى‌کرد خود را تقویت نماید و در این مدت شهرک‌هاى جنوب سرزمین‌های اشغالی را مورد تهاجم قرار مى‌داد و عملا از همان برنامه‌هایی پیروى کرد که حزب‌الله در مسیر تکامل خود دنبال مى‌کرد.
این روزنامه صهیونیستی می‌افزاید: حماس موفق شده است که سازماندهی منظمی به نیروهاى خود بدهد، آنها علاوه بر شیوه‌هاى چریکى، سعى کردند از شهادت‌طلب‌ها و تک‌تیراندازان آموزش دیده و تله‌هاى انفجارى و اسیر گرفتن افراد دشمن استفاده کنند، زیرا آنها مى‌دانند که گرفتن اسیر چه تاثیرى بر روحیه نظامیان صهیونیست دارد.
این روزنامه صهیونیستی در توجیه شکست اسرائیل در جنگ غزه مدعی شد که ارتش تصمیم نداشت براى تخریب زیرساخت‌هاى حماس و کشتن فرماندهان آن وارد شهر غزه شود و این امر باعث شد اسرائیل نتواند به طور کامل شلیک موشک‌ها را متوقف کند و به دنبال آن حماس گمان کند که به پیروزى دست یافته است.
این نویسنده صهیونیست در بیان مشکل اسرائیل در از بین بردن حماس نوشت: حماس همانند حزب‌الله توانسته به عمق جامعه نفوذ کند و از بین بردن آن بسیار دشوار است.

منبع: خبرگزاری فارس


لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


تبلیغات