سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یاوران مهدی (عج)
آخرین مطالب


لوگوها


(( نمایشنامه خطبه غدیر ))


  • تاریخ ارسال : جمعه 89/7/30, 4:5 عصر
  • دسته بندی :
  • نویسنده : لیلة القدر

درستى اعمال انسان، بستگى به میزان شناخت وى از مسائل شرعى و عمل کردن بر اساس آن است؛ و یکى از راههاى شناخت احکام دین پیروى و تقلید از مجتهد جامع الشرایط مىباشد.
براى دستیابى به فتواى مرجع تقلید مىتوان به رساله اى که بازگو کننده نظرهاى فقهى او باشد و به صحت آن اطمینان داشته باشیم، مراجعه کنیم.


از آنجا که پس از رحلت آیت الله العظمى اراکى (ره) بسیارى از مکلفین، در تقلید، به رهبر معظم انقلاب اسلامى حضرت آیت الله العظمى خامنه اى (دام ظله) مراجعه کرده اند، و با توجه به اینکه رساله عملیه معظم له در دست تدوین است و هنوز منتشر نشده است و از طرفى آنچه که تا کنون با عنوان « اجوبة الاستفتائات » منتشر شده دربردارنده تمامى مسائل مبتلا به نیست؛ لازم دیدیم تا با مراجعه به کتاب فوق و برخى دیگر از سؤالهایى که از معظم له شده و پاسخ فرموده اند، تفاوتهاى فتاواى ایشان با حضرت امام خمینى (قدّس سرّه) را در یک مجموعه گردآوریم تا دستیابى به آنها براى مقلدین ایشان و سایر علاقه مندان حاصل شود.
ناگفته نماند که این نوشته دربردارنده برخى از تفاوتها در بخش عبادات است و ان شاء الله در آینده موارد دیگرى به آن اضافه خواهد شد.

یادآورى :
• مقلدین رهبر معظم انقلاب اسلامى حضرت آیت الله العظمى خامنه اى مىتوانند با ملاحظه موارد اختلاف فتوا که در این نوشته آمده، به تکلیف خود عمل کنند و چنانچه در سایر موارد سؤالى پیش آمد استفتاء کنند.
• برخى از مواردى که در این نوشته آورده شده  تفاوت فتوا نیست بلکه مطلبى اضافه یا توضیحى بر حکمى از احکام مىباشد. فتاواى حضرت آیت الله العظمى امام خمینى ( قدس سره ) از کتب : « تحریرالوسیلة » ، « توضیح المسائل » و « العروة الوثقى » آورده شده است. .

برای مطالعه ادامه مطلب به سایت شهید آوینی مراجعه فرمایید

 منبع:http://www.aviny.com/Ahkam/Tafavot_Fatava/


لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


تبلیغات