سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یاوران مهدی (عج)
لوگوها


(( نمایشنامه خطبه غدیر ))


  • تاریخ ارسال : سه شنبه 89/6/23, 1:47 عصر
  • دسته بندی :
  • نویسنده : لیلة القدر

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری شیراز، مجید عباسی اظهار داشت: این سازمان در راستای تجلیل از آرمان‌های شهدا برنامه‌های متنوعی را به مرحله اجرا گذاشته است.

وی در ادامه به تشریح اقدامات سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در زمینه بزرگداشت شهدا پرداخت و با اشاره به نصب هشت تندیس شهدا در بوستان‌های شهر گفت: تاکنون تندیس شهید پرویزی در بوستان قدوسی غربی، شهید اسلامی‌نسب در بوستان شکوفه، شهید قنادی در بوستان فضیلت، شهید شیرعلی سلطانی در بوستان خلدبرین، شهید نجف‌زاده در بوستان رضوی، شهید مجید سپاسی در پارک حاشیه‌ای بلوار رحمت، شهید وفایی سعدی در بوستان ارغوان و شهیدان ظل‌انوار در بوستان شهدا نصب شده است.

معاون فرهنگی شهردار شیراز با بیان اینکه در طول سال از بیش از 600 خانواده معظم شهدا با اهدای لوح تقدیر و هدیه توسط شهرداری این شهر تجلیل به عمل آمده است، تصریح کرد: مراسم گلباران قبور شهدا و برگزاری کوهپیمایی در بوستان کوهپایه به همراه زیارت عاشورا و قرائت فاتحه بر مزار شهدای تنگ ‌الله‌اکبر که با استقبال چشمگیر مردم شهیدپرور شیراز مواجه شد، از دیگر اقدامات این سازمان بود.
عباسی با اشاره به نصب بیش از 500 بنر تصاویر شهدا به همراه گزیده‌ای از وصیتنامه آنان در سطح شهر و همچنین چاپ و توزیع بروشور با عناوین «فرهنگ پایداری و مقاومت»،‌«فرهنگ شهادت‌طلبی» و «از فرهنگ پایداری تا پایداری فرهنگی» خاطرنشان کرد: 183 خیابان و معبر اصلی و فرعی شهر در سال 88 و سه ماهه نخست 89 با نام مطهر شهدا نامگذاری شده است.
وی به استقبال چشمگیر شهروندان از برپایی چند نمایشگاه عکس و کتاب دوران دفاع مقدس و شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: مسابقات مختلف فرهنگی از قبیل مسابقه مقاله‌نویسی، مسابقات نقاشی، مسابقات روزنامه‌ دیواری و مسابقه زیباترین پیامک با محوریت «ایثار، شهادت و فرهنگ عاشورا» را برگزار کرده‌ایم.
معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز برپایی سفره هفت سین پایداری و مراسم خاطره‌گویی انقلاب و دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های این سازمان در راستای تجلیل از آرمان‌های شهدا عنوان و تصریح کرد: برگزاری مراسم تحویل سال در گلزار شهدای دارالرحمه در سال‌های گذشته، اهدای کارت تبریک به ایثارگران شهرداری در هفته دفاع مقدس و معرفی کتاب در مورد شهدا به شهروندان از دیگر اقدامات این سازمان برای زنده نگه داشتن یاد شهدای گرانقدر شیراز بود.
عباسی همچنین با اشاره به افتتاح فرهنگ‌سرای پایداری تصریح کرد: این فرهنگ‌سرا با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ شهید و شهادت مشغول به فعالیت است.
وی افزود: راه‌اندازی بخش تخصصی کتابخانه پایداری، تجلیل از دانش‌آموزان بسیجی، نخبه و ... از جمله فعالیت‌های این فرهنگسرا بوده است.
معاون فرهنگی شهردار شیراز در مورد برگزاری جلسات هم‌اندیشی با مؤسسات مختلف فرهنگی شیراز نیز بیان داشت: تاکنون با تعدادی از مؤسسات که در زمینه مباحث مربوط به شهدای والا مقام شیراز فعالیت دارند همکاری و مشارکت داشته‌ایم.
عباسی ادامه داد: همچنین جلسات متعددی در موردهم‌اندیشی با موضع شهدا و دفاع مقدس و نیز جلسات معرفی نویسندگان و کتاب‌های حوزه دفاع مقدس با حضور نویسندگان مطرح شیراز در عرصه دفاع مقدس را برگزار کرده‌ایم.
وی شهدا را شاهدان همیشه جاوید خواند و ابراز داشت: امیدواریم این اقدامات که تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در راستای بزرگداشت مقام شهدا است،‌ باعث ترویج بیش از پیش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شود.
عباسی افزود: ان‌شا‌ءالله در آینده بتوانیم با مشارکت ارگان‌ها و نهادهای مرتبط که به طور مستقیم این کار را به عهده دارند بیش از پیش مشارکت و همکاری کنیم.
انتهای پیام/ل10/ح


لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


تبلیغات