سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یاوران مهدی (عج)
آخرین مطالب


لوگوها


(( نمایشنامه خطبه غدیر ))


  • تاریخ ارسال : پنج شنبه 89/3/27, 11:12 عصر
  • دسته بندی :
  • نویسنده : لیلة القدر

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به افزایش 25درصدی معتکفین نسبت به سال گذشته گفت: تا شروع مراسم این آمار به یکصد هزار نفر می رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام سید ولی الله محمودی نژاد "26خرداد" در جمع خبرنگاران گفت: یکصد و 15 مسجد در شهرستان ها و یکصد و 90 مسجد در روستا های استان فارس متولی و میزبان برگزاری مراسم اعتکاف هستند.

وی با اشاره به افزایش 25 درصدی معتکفین نسبت به سال گذشته تصریح کرد: تاکنون 51 هزار و 890 زن و همچنین 30 هزار و 740 مرد برای حضور در مراسم اعتکاف ثبت نام کرده اند که پیش بینی می شود تا شروع مراسم این آمار به یکصد هزار نفر برسد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس اظهار داشت: همچنین موسسه رهپویان وصال 24 هزار نفر و هیئت محمدی و بنی هاشم 12 هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهند.

حجت الاسلام محمودی نژاد با تاکید بر اینکه در این مراسم معتکفین باید از برنامه های اجرا شده تبعیت کنند، توصیه کرد: علاقمندان برای حضور در این مراسم حداقل لوازم شخصی و امکاناتی مانند قرآن، مفاتیح را به همراه داشته باشند تا حین برگزاری مراسم با مشکلی مواجه نشوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس با اعلام اینکه مراسم به صورت مشترک و همزمان برای خواهران و برادران برگزار می شود، ادامه داد: امسال شرکت کنندگان در ابعاد مختلف اجرای مراسم چه از نظر مادی و یا معنوی شریک هستند.

حجت الاسلام محمودی نژاد تصریح کرد: تضاد ظاهر و باطن برخی از جوانان ما دلیل بی ‌قیدی آنان نیست، بلکه این امر یکی از مقوله‌ های فرهنگی است که باید در اصلاح آن تلاش کنیم.

وی افزود: از اعتکاف می‌توانیم به عنوان شاخص ارزیابی و اهرم پیشرفت امور فرهنگی به ویژه در ارتباط با جوانان بهره بگیریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس خاطرنشان کرد: اعتکاف از جمله سنت‌ ها و فرهنگ‌ های خفته و فراموش شده ‌ای بود که در نظام جمهوری اسلامی احیا و فعال شد و اکنون ما از شاخص اعتکاف می‌توانیم دریابیم که جوانان ما تا چه میزان در امر معنویت عمیق و تلاشگر هستند.

حجت الاسلام محمودی نژاد اعمال ام داوود، مناجات حضرت علی در مسجد کوفه، سخنرانی روحانیون اعزامی و مدعو درمکان مورد نظر، زیارت عاشورا، کلاس های معارف و شناخت اصول اعتقادات، آشنایی با نهج البلاغه را از برنامه های مراسم معنوی اعتکاف ذکر کرد.

به گفته وی سخنرانی حضرت آیت الله ایمانی به صورت ویژه در برخی از اماکن، شبی با قرآن، کلاس فرقه شناسی، سخنرانی ویژه با موضوع انسان، سرنوشت، هویت دینی، فراز های از دعای خمسه عشر، دعای ابو حمزه ثمالی، مناجات و مداحی نیز در ایام البیض با حضور معتکفین برپا خواهد شد.


لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


تبلیغات