سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یاوران مهدی (عج)
لوگوها


(( نمایشنامه خطبه غدیر ))


  • تاریخ ارسال : شنبه 88/8/30, 12:3 صبح
  • دسته بندی :
  • نویسنده : لیلة القدر

فرمانده سپاه تهران بزرگ از برپایی تجمع 100 هزارنفری بسیجیان در روز 5 آذر در ورزشگاه آزادی تهران خبر داد.

حماسه عزت و پایداری بسیج

به گزارش فارس، سردار حسین همدانی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ صبح امروز چهارشنبه در نشست خبری که در آستانه هفته بسیج در ستاد سپاه تهران بزرگ برگزار شد، با بیان اینکه ما هر کسی که معتقد به مبانی انقلاب اسلامی با هر سلیقه‌ای که باشد، بسیجی می‌دانیم، گفت: سپاه محمد رسول الله(ص) توانسته است از بین 7 میلیون و 500 هزار بسیجی خواهر و برادر در تهران بزرگ، یک میلیون و 500هزار نفر از آنها را سازماندهی کند.

همدانی با بیان اینکه در رویکرد جدید بسیج به دنبال سازماندهی همه اقشار در سازمان بسیج هستیم، گفت: در چند سال اخیر سعی کردیم بنا بر تغییر وضعیت تهدیدات به تهدیدات نرم فرهنگی، نقش نظامی بسیج را کمتر و بیشتر تلاش خود را در حوزه مبارزه با تهدیدات نرم فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به کار بگیریم.

وی تصریح کرد:‌ از میان 1میلیون 500 هزار بسیجی تهران بزرگ حداکثر 10 درصد آنها در حوزه نظامی در قالب گردان‌های عاشورا، الزهرا(س) و ذوالفقار فعالیت می‌کنند و بقیه بسیجیان در حوزه مقابله با تهدیدات نرم فرهنگی به کار گرفته می‌شود.

* راه‌اندازی بسیج نونهالان و بسیج اقلیت‌های مذهبی

فرمانده سپاه تهران بزرگ، با اشاره به حکم مقام معظم رهبری برای سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: با این حکم بسیج دیگر به عنوان یک نیرو و تحت یک فرماندهی کار نمی‌کند بلکه برای سازمان بسیج یک رئیس مشخص شد تا همه اقشار را بتواند در خود جای دهد.

همدانی با اشاره به سازماندهی 11 قشر در سازمان بسیج مستضعفین در طول سالهای اخیر، گفت: در رویکرد جدید و در آستانه دهه چهارم عمر بسیج تلاش داریم تا اقشار دیگری از جمله بسیج نونهالان،‌ نوجوانان و اقلیت‌های مذهبی را شکل دهیم و تجربه 30 سال بسیج کمک کند تا گام‌های بلندی در این زمینه برداشته و همه مردم شریف تهران را در بخش‌های مختلف بسیج سازماندهی کنیم.

وی با اشاره به اهمیت توجه به بسیج محلات و بسیج دانش‌آموزی نیز اظهار داشت: مساجد به عنوان پایگاه بسیج محلات همواره مورد توجه ویژه قرار دارد و در بسیج دانش‌آموزی هم سعی داریم تا 20 میلیون نفر از کسانی که تحت این عنوان قرار می‌گیرند را سازماندهی کنیم.

فرمانده سپاه تهران بزرگ برنامه‌های بسیج در هفته اول آذرماه (هفته بسیج) را دارای دو بخش "مانور قدرت " و بخش "محتوایی و عمقی " عنوان کرد و افزود:‌ ماموریت بسیج این است که با بالابردن سطح بصیرت و آگاهی جامعه به عمق‌بخشی بیشتر انقلاب اسلامی کمک کند.

همدانی با اشاره به وجود بیش از 7 هزار و 315 رده بسیج در سطح تهران بزرگ که شامل پایگاه‌ها،‌ حوزه‌ها و کانون‌های مقاومت بسیج و گردان‌های عاشورا، الزهرا(س) و ذوالفقار هستند، گفت: در طول هفته بسیج سعی داریم بیش از 63 برنامه متنوع و پرمحتوا را برای بسیجیان اجرایی کنیم.

* ستاد جذب بسیج ده‌ها میلیونی در فضای مجازی شکل می‌گیرد

وی برنامه‌های روز اول هفته بسیج را برپایی همایش هادیان سیاسی، همایش فناوری اطلاعات، نشست حلقه‌های صالحین، مسابقه کتابخوانی و برگزاری نمایشگاه‌های متعدد فرهنگی عنوان کرد و افزود: ستاد راه‌اندازی بسیج ده‌ها میلیونی نیز برای جذب بیشتر بسیجیان شکل خواهد گرفت که از طریق آن می‌توانند در فضای مجازی و بدون مراجعه به پایگاه‌ها و ثبت‌نام در بسیج مستضعفین عضو شوند و همه آموزش‌های عقیدتی و سیاسی ونظامی نیز از این طریق به آنها داده خواهد شد.

جانشین سابق نیروی مقاومت بسیج برپایی همایش فرماندهان پایگاه‌ها و ائمه جماعات برای همفکری بیشتر، افتتاح مرکز تحقیقات و فناوری تهران توسط فاوای سپاه محمد رسول‌الله(ص) و همچنین نشست سیاسی فرهنگی بسیجیان را از دیگر برنامه‌های روز اول هفته بسیج عنوان کرد.

* تاکنون 55 هزار نفر از نخبگان بسیجی را شناسایی کرده‌ایم

همدانی با اشاره به تدبیر مقام معظم در خصوص توجه بیشتر به موضوع علم، فناوری و نخبگان جامعه، با بیان اینکه در روز دوم که سعی داریم با نگاه علمی برنامه‌های خود را اجرا کنیم، اظهار داشت: از سه سال قبل موضوع توجه به مخترعین و نخبگان بسیجی در دستور کار قرار گرفت و امروز بیش از 55 هزار نفر از آنان شناسایی شده‌اند.

وی به برگزاری همایش علمی تحقیقاتی دانش‌آموزان بسیجی در این روز اشاره کرد و گفت: برخی از این نخبگان با سرمایه شخصی اختراعات و ابتکارات خوبی انجام داده‌اند که بسیاری از آنها شگفت‌انگیز و کارآمد است.

فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به برپایی همایش تجلیل از نخبگان بسیجی و نیز نمایشگاه ابتکارات و اختراعات که در همه رده‌ها برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: سایت اینترنتی نخبگان بسیجی در روز دوم راه‌اندازی می‌شود تا این عزیزان ارتباط بیشتری با سازمان بسیج داشته باشند.

* نقش اصناف در دفاع مقدس توسط بسیج تدوین می‌شود

همدانی نشست نخبگان بسیجی در ناحیه قدس و برپایی المپیاد علمی را از دیگر برنامه‌های روز دوم هفته بسیج عنوان کرد و افزود: سعی داریم تا تدوین نقش اصناف در دفاع مقدس را آغاز کنیم و در این زمینه بیش از 10 هزار سوژه از کمک‌های مردمی در ایام دفاع مقدس تهیه شده است.
وی مراسم تجلیل از نخبگان بسیجی، طرح آیه‌های تمدن و همچنین شناسایی و حمایت از استعدادهای نخبه محروم جامعه را از دیگر برنامه‌های مهم بسیج عنوان کرد.
جانشین سابق نیروی مقاومت بسیج در خصوص برنامه‌های روز سوم هفته بسیج نیز به نشست علمی 120 نفر از هنرمندان بسیجی با موضوع هنر دینی اشاره کرد و گفت: همایش‌های با موضوع مقابله با جنگ نرم، مسابقه وبلاگ‌نویسی، نمایشگاه دستاوردهای مقابله با تهدیدات نرم، مسابقات فرهنگی وهنری، تجلیل از هنرمندان بسیجی، افتتاح کانون‌های بسیج هنرمندان و نیز تشکیل گنجینه دفاع مقدس متشکل از آثار و اسناد 8 سال جنگ تحمیلی را در دست اقدام داریم که امسال یکی از این کانون‌ها به طور کامل تجهیز خواهد شد.

* رزمایش پدافند غیرعامل بسیج در 6 مدرسه تهران بزرگ برگزار می‌شود

همدانی همایش خادمین و خیرین بسیج و اجرای طرح سنجش سلامت دانش‌آموزی در مناطق محروم اطراف تهران را از جمله برنامه‌های روز چهارم دانست و گفت: در این روز رزمایش پدافند غیرعامل در 6 مدرسه تهران به صورت نمادین برگزار می‌شود و بعد از هفته بسیج این موضوع به صورت گسترده در تهران اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: ‌امسال 39 پروژه عمرانی در سطح تهران شامل احداث حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج در دستور کار بود و در روز چهارم هفته بسیج نیز اعزام 50 گروه جهادی برای محرومیت‌زدایی به مناطق محروم و مستضعف اطراف تهران اعزام می‌شوند.
فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم نیز اظهار داشت: 60 خودرو به عنوان کاروان جهیزیه برای اهدا به زو‌ج‌های جوان محروم و نیز سبد کالا برای در اختیار قرار دادن خانواده‌های مستضعف به مناطق محروم اعزام می‌شوند و در این ایام بیماران نیز به صورت رایگان در درمانگاه‌های سپاه تهران بزرگ ویزیت خواهند شد.

* تجمع 100هزار نفری بسیجیان 5 آذر در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود

همدانی تجمع 100 هزار نفری بسیجیان در ورزشگاه‌ آزادی را از مهمترین برنامه‌های هفته بسیج عنوان کرد که روز 5 آذر برگزار خواهد شد و افزود: برای این کار از شب قبل از مراسم یک میلیون نفر از بسیجیان به پایگاه‌های خود فراخون می‌شوند که از این میان یکصد هزار نفر برای شرکت در تجمع بزرگ 5 آذر انتخاب خواهند شد.
وی اهدای گل به شهروندان، غباررویی از مزار شهدا، به صدا درآمدن زنگ بسیج مستضعفین در مدارس، برگزاری دعای کمیل، تجلیل از بسیجیان نمونه و برپایی نمایشگاه عملکرد سی ساله بسیج در ناحیه شهید بهشتی را از دیگر برنامه‌های روز پنجم هفته بسیج معرفی کرد.
جانشین سابق نیروی مقاومت بسیج افزود: در روز جمعه بسیجیان با حضور در دعای ندبه، مسابقات قرآن و برپایی ورزش در محلات و پارک‌ها، برنامه‌های اروز ششم را اجرا کرده و یک هزار نفر از دوچرخه‌سواران بسیج نیز به صورت نمادین در نماز جمعه شرکت خواهند کرد.
همدانی زیارت خانواده شهدا و ایثارگران، برپایی یادواره شهدا، همایش عفاف و حجاب و همچنین همایش "بسیج، انرژی و اصلاح الگوی مصرف " را با موضوع صرفه‌جویی در برق و بنزین از دیگر برنامه‌های آخرین روز هفته بسیج عنوان کرد.

* بسیج ساخت 500 هزار واحد مسکونی دولت را برعهده گرفت

وی در خصوص طرح محرومیت‌زدایی بسیج از روستایی‌ها و مناطق محروم ضمن تقدیر از تلاش بسیجیان در این زمینه با بیان اینکه ‌گاهی با حضور در این روستاها شرمنده می‌شویم که هموطنان ما در چنین وضعی زندگی می‌کنند، گفت: باید تلاش بسیج در زمینه محرومیت‌زدایی مستمر و متداوم باشد.
فرمانده سپاه تهران بزرگ در خصوص اصلاح الگوی مصرف نیز تصریح کرد:‌ این امر از سالهای گذشته مد نظر بسیج بوده و حتی در بسیار از مواقع، طرح‌های عمرانی که با هزینه‌های زیاد روبرو می‌شوند باکمک بسیج این هزینه‌ها کم شده و برای مثال از یک میلیون و 500 واحد مسکونی که سال قبل توسط دولت ساخته شد، 500 هزار واحد آن را بسیج تقبل کرد که این امر با کمترین هزینه صورت گرفت.

* قرارگاه فرهنگی بسیج در تهران بزرگ راه‌اندازی می‌شود

همدانی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی بسیج تهران، اظهار داشت: فرماندهی این قرارگاه به عهده فرمانده سپاه تهران بزرگ قرار دارد و ما به رده‌های مختلف بسیج ابلاغ کردیم که می‌تواند 70 درصد از بودجه خود را در مقولات فرهنگی خرج کنند.
وی همچنین از احداث بیش از 10 موسسه فرهنگی غیرانتفاعی بسیج تا سال آینده خبر داد که کار آنها واگذاری فعالیت‌های فرهنگی به بسیجیان است.
فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوعات فرهنگی گفت: از آنجایی که دولت محترم رویکرد خود رد سفرهای استانی جدید را رویکرد فرهنگی عنوان کرده است،‌نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور نوشتیم تا یک تیم متشکل از بسیجیان همراه دولت باشد و به فرماندهان سپاه‌های استانی نیز ابلاغ کردیم تا طرح‌های فرهنگی خود را آماده کنند تا در دولت مصوب شود.
همدانی با بیان اینکه بسیج همواره به عنوان بخشی از سپاه مطرح بوده است، گفت: بسیج در سالهای اول انقلاب به عنوان یک معاونت در سپاه عمل می‌کرد که بعد از جنگ تبدیل به یک نیرو شد اما این امر نیز تمامی نیازهای بسیج را محقق نمی‌کرد و با تغییر و تحولات صورت گرفته در ساختار سپاه شاهد شکل‌گیری 31 سپاه استانی به عنوان 31 سپاه بسیج هستیم و تمام تلاش ما نیز این است تا توان بسیج را بالا ببریم و درحالی که طی سی سال اخیر 1میلیون و 500 هزار نفر از بسیجیان سازماندهی شدند، قصد داریم تا سال آینده این تعداد را صد در صد افزایش دهیم.

* بسیجیان با رعایت اصول می‌توانند در مسایل سیاسی شرکت کنند

وی در خصوص فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی بسیجیان نیز اظهار داشت: با تدبیر حضرت امام(ره)، تشکل بزرگ بسیج مستضعفین با رویکرد سیاسی، فرهنگی، امنیتی و حتی نظامی و با حضور همه مردم شکل گرفت که این بسیج شانی بالاتر از همه گروه‌ها و احزاب دارد. فرمانده سپاه تهران بزرگ با بیان اینکه همه احزاب و گروه‌ها دارای خط قرمزی هستند و احزابی که در مقابل نظام بیاستند صلاحیت ادامه کار را نخواهند داشت، خاطرنشان کرد: مبنا و اساس سازمان بسیج نیز اصولگرایی و اصول نظام و انقلاب اسلامی است و با توجه به اینکه مطابق تدابیر مقام معظم رهبری اقشار مختلف بسیج استقلال نسبی دارند، بسیجیان می‌توانند بر اساس مبانی و اصول بسیج از کاندیدای خاصی حمایت و یا با آنها مخالفت کنند.
همدانی با بیان اینکه گاهی ممکن است در این خانواده بزرگ برخی اشتباهات رخ دهد، افزود: با افراد خاطی برخورد شده و تنبیه می‌شوند و بسیج در این زمینه با قوه قضائیه همکاری می‌کند.
همدانی تاکید کرد: هر بسیجی که برای دفاع از مردم در هر عرصه‌ای وارد می‌شود باید عملکردی در چارچوب اصول داشته باشد و در انتخابات و عرصه سیاسی باید دقت شود کاری نکنند که به این اصول و ارزشها خدشه وارد شود.


لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


تبلیغات