سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یاوران مهدی (عج)
لوگوها


(( نمایشنامه خطبه غدیر ))


  • تاریخ ارسال : سه شنبه 88/8/12, 11:10 عصر
  • دسته بندی :
  • نویسنده : لیلة القدر

مدیرعامل «تبیان» در گفتگوی تفصیلی با فارس:
میزبانی سایت‌های ایرانی از سرورهای خارجی گرفته می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی «تبیان» گفت: با راه‌اندازی دیتاسنتر تبیان، این قابلیت وجود دارد که میزبانی سایت‌های داخلی از سرورهای خارجی گرفته شود.

علیرضا طالب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار آئین و اندیشه فارس افزود: افتتاح این مرکز داده‌پردازی، می‌تواند خبر خوشی برای افراد حاضر در سطح وب شود، چرا که راه‌اندازی این دیتاسنتر می‌تواند میزبانی سایت‌های ایرانی را به سِروری امن انتقال دهد و نیاز ما به میزبانی سِرورهای خارجی را برطرف کند.
وی اظهار داشت: در شرایطی که کشور ما مرحله تحریم را سپری می‌کند و سرویس‌دهنده‌های خارجی، اغلب با شیطنت و اقدامات مخرب، سطح فعالیت سایت‌های ایرانی را کاهش می‌دهند یا در آنها اخلال ایجاد می‌کنند، راه‌اندازی یک مرکز داده‌پردازی امن و قابل اطمینان ضروری به نظر می‌رسید که تبیان با فعال‌سازی آن، از این پس امکان میزبانی سایت‌های ایرانی را خواهد داشت.
مدیر عامل تبیان با بیان اینکه تلاش 5 ساله این مؤسسه به نتیجه رسیده است، گفت: از تمام مؤسسات ایرانی دعوت می‌کنیم از این بستر امن و قوی استفاده کنند و از حمایت فنی تبیان بهره‌مند شوند.

* 400 میلیون کلیک روی تبیان

مدیر عامل مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان گفت: سایت این مؤسسه از ابتدای تأسیس تاکنون 400 میلیون بار مشاهده شده و میزبان روزانه 300 هزار نفر بوده است.
طالب‌پور افزود: روزانه حدود 80 تا 90 هزار نفر از طریق موتور جست‌وجوی گوگل به تبیان می‌آیند که برای هریک از آنان برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است.
وی با دسته‌بندی فعالیت‌های این موسسه اظهار داشت: ما در دو بخش تولید محصولات مالتی‌مدیا به عنوان قدیمی‌ترین تولیدکننده نرم‌افزارهای قرآن و معارف اسلامی به زبان‌های مختلف و به‌روزرسانی سایت تبیان فعالیت می‌کنیم.
مدیر عامل تبیان اضافه کرد: این مؤسسه در تولید نرم افزارهای رایانه‌ای با 19 موسسه بازی‌های رایانه‌ای همکاری می‌کند که سیاست‌گذاری، مدیریت و بودجه‌ریزی این مؤسسات با تبیان است.
طالب‌پور همچنین گفت: خانواده تبیان، یک خانواده بزرگ و گسترده است که تاکنون 450 هزار نفر برای عضویت در آن تقاضا داده‌اند، اما 200 هزار نفر تأیید اولیه و 30 هزار نفر از کاربران تأیید نهایی را دریافت کرده‌اند و بقیه افراد، دسترسی عادی و عمومی دارند.

* مشاوره با 50 موضوع مختلف

طالب‌پور با اعلام اینکه هر یک از کاربران تبیان می‌تواند از امکانات مشاوره‌ای این سایت در 50 موضوع مختلف استفاده کند، گفت: این موضوعات در مباحث عقیدتی، مهدویت، خانواده، حقوقی، علمی، تغذیه، پزشکی و ... گنجانده شده است.
مدیر عامل تبیان اظهار داشت: کتابخانه دیجیتال تبیان با محتوای 300 گیگابایتی تمام دروس حوزه‌های علمیه از جامع‌المقدمات و کفایت‌الاصول ملاآخوند خراسانی تا دروس خارج حوزه را دربرمی‌گیرد و حدود 50 هزار عنوان مقاله کامل در آن موجود است که به عنوان دایرةالمعارفی علمی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی افزود: تبیان از مشارکت علمی کاربران خود استفاده می‌کند و محتوای دینی سایت تحت نظارت هیأت علمی آن تولید می‌شود، چرا که تکیه بر کاربران و فعالیت‌های تعاملی آنان در بستر مشارکت فراهم است.
وی با اشاره به برپایی غرفه تبیان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم افزود: دیدار با کاربران در نمایشگاه به ما کمک می‌کند تا مراحل عضوگیری تسهیل شده و آنان را از نزدیک با خدمات تبیان آشنا کنیم.

* تبیان در 30 استان دفتر دارد

طالب پور در ادامه این گفت‌وگو اظهار داشت: تبیان در 30 استان کشور صاحب دفتر و تشکیلات مستقل است و شبکه مساجد آن در 500 مسجد فعالیت می‌کند که همکاران ما در استان‌های خراسان رضوی و فارس، تلاش چشمگیرتری نسبت به سایرین دارند.
مدیرعامل موسسه فرهنگی ـ اطلاع‌رسانی تبیان همچنین گفت: 200 نفر در سایت تبیان به کار مشغولند که از بین جوانان متخصص، متعهد و تحصیل‌کرده انتخاب شده‌اند.
وی افزود: تبیان هم اینک به غیر از فارسی به 6 زبان عربی، اردو، انگلیسی، فرانسه، ترکی استانبولی و روسی مطالبی منتشر می‌کند که شمار متوسط کاربران هر زبان، روزانه 5 هزار نفر است و قرار است با توسعه زبان‌ها و ارسال مطالب متنوع‌تر به عدد کاربران غیرایرانی افزوده شود.

* آماده ارائه نیروی انسانی به نهادهای فرهنگی هستیم

مدیرعامل تبیان در ادامه این گفت‌وگو اظهار داشت: مدرسه اینترنتی تبیان، سال‌هاست که به آموزش الکترونیکی می‌پردازد و پروژه‌های تحقیقاتی مدارس را مدیریت می‌کند.
وی با بیان اینکه اخیراً دروس مختلفی با عنوان درس‌های اینترنتی به کاربران ارائه می‌شود، گفت: علاوه بر اینکه رکورد تمام 400 میلیون مراجعه‌ به تبیان، ثبت و ضبط شده و می‌شود از این افراد برای جذب در نهادهای فرهنگی کشور استفاده کرد، تبیان به آموزش خبرنگاری از طریق شبکه الکترونیکی خود پرداخته و با دریافت پیشینه و مشخصات افراد، آنان را گزینش کرده است.
طالب‌پور افزود: با مراجعات روزانه و پذیرش افراد در جمع خانواده بزرگ تبیان، این امکان وجود دارد که در رشته‌های خبرنگاری، مشاوره، نظرسنجی و ... نیروهای تربیت‌شده به نهادهای دیگر معرفی شوند.
وی با بیان اینکه تبیان هنوز خیلی ناشناخته است، اظهار داشت: ما در نقاط مختلف سرمایه‌گذاری‌های فراوانی داشته‌ایم که می‌شود از این سرمایه‌ها استفاده کرد.
مدیرعامل تبیان ادامه داد: ظرفیت مناسبی در شبکه خبری وجود دارد که خبرنگاران افتخاری با آموزش‌های الکترونیکی توان همکاری با نهادهای خبری را پیدا کرده‌اند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: حضور تبیان در نمایشگاه قرآن کریم، همواره موجب شوروحال بیشتر در کاربران بوده و دیدار چهره به چهره با کسانی که سال‌ها از طریق وب با ما در ارتباط بوده‌اند، انگیزه همکاران ما در تبیان را برای خدمات‌رسانی فرهنگی بیشتر می‌کند.
انتهای پیام/ح


لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


تبلیغات