سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یاوران مهدی (عج)
لوگوها


(( نمایشنامه خطبه غدیر ))


  • تاریخ ارسال : چهارشنبه 88/7/29, 11:14 عصر
  • دسته بندی :
  • نویسنده : لیلة القدر

برنامه های آتی دهه کرامت در فارس توسط مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان اعلام شد.

این مقام فرهنگی با اشاره به برگزاری سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در فضیلت حضرت شاهچراغ (ع) در جمعه آتی در مصلی های نماز جمعه سراسر استان افزود: تجدید عهد و پیمان زائران بیت الله الحرام و دعای پرفیض ندبه در حرم حضرت احمد بن موسی (ع) از جمله برنامه هایی است که در روز "امین ولایت، انتظار فرج" به اجرا در خواهد آمد.

زائران حرم احمد بن موسی شاهچراغ علیه السلام در شیراز

به گفته دکتر منصور طبیعی، اجرای کارگاه هنر های تجسمی و تجدید میثاق نیرو های نظامی و انتظامی و خانواده های شهدا و ایثارگران با حضرت احمد بن موسی (ع) و میزگرد پژوهشی دینی با حضور اساتید برجسته در سازمان صداو سیما از جمله برنامه هایی است که برای روز پنجم در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: مراسم جشن گرامیداشت حضرت شاهچراغ (ع) "5ذیقعده" در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) همراه با نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد و این روز با نام " امین ولایت ایثار، شجاعت و شهادت" مزین شده است.

مدیر کل ارشاد فارس از اجرای طرح سفره کریمانه ایتام در فرهنگسرای های شهرداری در روز ششم خبر داد و ادامه داد: تجدید میثاق روحانیون با حضرت شاهچراغ (ع)، حرکت نمادین کاروان حضرت، استقبال از زائرین و مراسم گرامیداشت حضرت احمد بن موسی (ع) با حضور وزیر و مقامات کشوری و استانی از جمله برنامه های روز "امین ولایت" خواهد بود.

منصور طبیعی ادامه داد: توزیع شیرینی در ایستگاه های صلواتی، گلباران حرم، نواختن زنگ مدارس، قرائت مقاله در وصف حضرت شاهچراغ (ع) و طرح موضوع انشا از جمله برنامه هایی است که در روز ششم دهه کرامت در مدارس شیراز اجرا می شود.

وی یادآور شد: گلباران هوایی حرم مطهر شاهچراغ، سید محمد بن موسی و سید علاالدین حسین (ع)، افتتاح کتابخانه، موزه و سالن اجتماعات آستان در روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) به اجرا در خواهد آمد.

دکتر طبیعی از نامگذاری روز هفتم با نام "امین ولایت، تکریم فرهنگ و هنر اسلامی" خبر داد و گفت: دانشجویان جدیدالورود در این روز با حضور در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با آن حضرت تجدید عهد و پیمان خواهند کرد.

وی از تکریم خیرین و زائرین حرم مطهر در روز هشتم خبر داد و افزود: در این روز جشنواره تجسمی امام رضا (ع) برترین های خود را در رشته های تجسمی خواهد شناخت، این روز با نام "امین ولایت، تکریم زائرین" شناخته می شود.

وی ادامه داد: تجدید میثاق مداحان اهل بیت (ع) با حضرت امین ولایت (ع) و محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در روز نهم "امین ولایت، تقوا و انس با قرآن کریم" اجرا خواهد شد.

منصور طبیعی گفت: افتتاح نمایش "نگین درخشان شیراز" و اعزام برگزیدگان هنرهای تجسمی به مراسم پایانی در مشهد مقدس از دیگر برنامه های روز "6آبان" خواهد بود.

وی از اجرای همایش رضویون توسط دبیرخانه کانون های مساجد استان فارس در روز "امین ولایت، کودک و نوجوان" خبر داد و تاکید کرد: اجرای برنامه جشن عبادت جهت کودکان و نوجوانان، جشن میلاد حضرت ثامن الحجج (ع) در روز دهم دی القعده در حرم مطهر خواهیم داشت.

به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس، اجرای ورزش همگانی و حضور نمازگزاران جمعه از جمله برنامه هایی خواهد بود که در روز هشتم آبان و روز "امین ولایت، ولایت و تبعیت از امامت" به اجرا در خواهد آمد.

گفتنی است، چاپ پوستر، تبلیغات رسانه ای، چاپ ویژه نامه و زندگی نامه حضرت شاهچراغ (ع)، اهدا بسته های فرهنگی، چاپ نشریه کرامت، اجرای نقاره خانه، افتتاح سایت رسمی آستان، رونمایی از تمبر ویژه دهه کرامت، تورهای زیارتی حرم مطهر، تخفیف هتل ها جهت میهمانان و مسابقه عکس دهه کرامت از جمله برنامه های دیگر در این دهه خواهد بود.


لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


تبلیغات