سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یاوران مهدی (عج)
آخرین مطالب


لوگوها


(( نمایشنامه خطبه غدیر ))


  • تاریخ ارسال : شنبه 88/4/20, 1:2 عصر
  • دسته بندی :
  • نویسنده : لیلة القدر

خسته ات منم ؛ بسته ات منم ؛ پایبند گلدسته ات منم 

 
 هفدهم رجب مصادف با سالروز شهادت حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) فرزند گرامی حضرت امام موسی الکاظم (ع) و برادر بزگوار امام هشتم شیعیان امام رضا (ع) است ؛ شیراز با نام شاهچراغ (ع) و با بوی شاهچراغ (ع) و با یاد دل انگیز این امام زاده واجب التکریم زنده است و به خود می بالد.   

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی همزمان با سالروز شهادت حضرت شاهچراغ (ع) شب گذشته و رو زجمعه آیین های عزاداری و سوگواری در آستان قدسی حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز برگزار شد و مداحان خاندان عصمت و طهارت در سوگ فرزند بزرگوار امام موسی الکاظم (ع) به نوحه سرایی و عزاداری پرداختند.
در مراسمی که به این مناسبت در آستان ملکوتی حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد حجه الاسلام پناهیان به سخنرانی و تبیین شخصیت معنوی و عرفانی حضرت احمد ابن موسی (ع) پرداخت.
همچنین جمعه شب بر تربت پاک و آرامگاه شریف حضرت شاهچراغ (ع) آیین دعای روحبخش کمیل با حضور شهروندان و مشتاقان آن حضرت برگزار شد.


تعابیر بلند و جامع حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر سال گذشته به شیراز در باره این شهر که به واسطه وجود حرم شریف حضرت شاهچراغ (ع) شیراز را سومین شهر مذهبی کشور نامیدند و همچنین توصیف بی نظیر ایشان از شخصیت والای حضرت شاهچراغ (ع) که کمتر شهری از شهرهای کشور را دانستند که چنین امتیاز و برجستگی داشته باشد موجب شده است تا ارادت دوستداران اهلبیت به حضرت شاهچراغ (ع) و شرکت در آیین ها و مراسم سوگواری آن حضرت بیش از پیش باشد.
از این رو می توان گفت شیراز شهر شاهچراغ (ع) است، دیار تاریخ ایران و تاریخ اسلام ؛ شاهچراغ شمعی برای گردآمدن پروانه های مشتاق خاندان اهل بیت در شیراز است, دیری است که مشتاقان و زائران دلسوخته از مناطق دور و نزدیک به نیت پابوسی آن حضرت به شیراز می آیند.
گنبد متبرک حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ(ع) درمبدأ ورودی شیراز پس از گذر از تنگ الله اکبر پیدا می شود هنوز هم مسافرانی که از راه دروازه قرآن وارد شیرازمی شوند با دیدن آن گنبد مینایی دهان را به ذکر صلوات خوشبو می کنند. شاهچراغ(ع) خانه بسیاری از دلسوختگان بی پناهی است که هر شب زمزمه های نیایش را بر لب دارند و در آن آستان مقدس دخیل می بندند.
حتی عروس و دامادهای جوان نیز زیارت شاهچراغ را آغازی فرخنده برای زندگی خود می دانند و با طواف بر گرد وجود مبارک آن حضرت پیوند زناشویی خویش را آغاز می کنند. فضای ملکوتی، شبستان روحانی و گلدسته های زرین حضرت شاهچراغ هر روز شاهد نغمه های دعاو نیایش از سوی دلسوختگانی است که یقین دارند شاهچراغ گره گشای مشکلاتشان است.
چقدر دیدنی است حال و هوای استان قدسی حضرت شاهچراغ(ع) در روز عاشورا، وقتی دسته های سوکوار حضرت سیدالشهدا(ع) برای ادای تسلیت بر گرد بقعه متبرک حضرت احمدابن موسی(ع) می چرخند، مویه می کنند و باز دسته ای دیگر و نوایی دیگر. اینجا شبستان چشمهای مشتاق به نور عشق روشن می شود. اینجا در طرح سیمای هر زائری زمزمه اشراق معنویتی موج می زند که برگرفته از سیمای نورانی محمد(ص) است.
قفلهای بسته، پارچه های رنگین، هزار هزارآیینه در آیینه و ترکیب گلاب و نیایش در رواق مطهر آن حضرت همه حکایت از ارادت دوستداران شاهچراغ (ع) دارد.
صفای باطن خادمان حضرت، خلوص نیت کفشداران و آشنایی مرمرهای سبز آستان مقدس با دستهای نیازمند چه تعبیری جز وصال عاشق و معشوق دارد. در شیراز هیچکس نیست که پابوسی حضرت شاهچراغ را فخر خود نداند و این بزرگوار چقدر کریمانه سایه لطفش را بر سر مردمان این سرزمین گسترانیده است.
ای کاش حضرتش ما را نیز در کنارمریدان فرزانه اش بپذیرد، ای کاش باشیم و باز هم پژواک زمزمه های اذان را از گلدسته های افراشته اش بشنویم.


لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


تبلیغات