سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یاوران مهدی (عج)
لوگوها


(( نمایشنامه خطبه غدیر ))


  • تاریخ ارسال : شنبه 88/4/20, 1:0 عصر
  • دسته بندی :
  • نویسنده : لیلة القدر

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت:

چرا باید کنار حرم مطهر احمدبن موسی 15 هزار فضای تجاری باشد

و چرا نباید به‌جای آن فضاهای سبز و صحن‌های مفصل وجود داشته باشد.

امام جمعه شیراز با اشاره به مصوبه هیئت دولت مبنی بر اختصاص 40 هزار هکتار فضای فرهنگی و مذهبی

 برای توسعه حرم مطهر احمدبن‌موسی گفت: سازمان مسکن و شهرسازی مکلف شده تا 30 هزار هکتار زمین و فضا را در این خصوص معوض بدهد.
وی گفت: باید میدان فعلی و مسجد جامع به صحن مطهر احمدبن‌موسی بچسبد و در توسعه این حرم تسریع شود.
ایمانی با انتقاد از بی‌توجهی به اطراف حرم مطهر احمدبن‌موسی گفت:

 چرا وقتی به اطراف این حرم مطهر می‌رسیم، می‌بینیم که معتادها زندگی می‌کنند اما مانعی ندارد، ولگردها رفت و آمد می‌کنند اما مانعی ندارد، آلودگی‌ها وجود دارد و اینهمه فضای کسب و کار کنار حرم است اما در کنار حضرت حافظ شما یک مغازه هم نمی‌بینید که البته حق حافظ است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله حاج شیخ اسدلله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز افزود: امروز به روایتی روز شهادت حضرت احمدبن موسی، شاه‌ چراغ (ع) است و ما در شیراز زیر سایه دو برادر بزرگوار حضرت احمدبن موسی و محمدبن‌موسی زندگی می‌کنیم و این توفیق را داریم که نماز جمعه را هم در جوار حرم‌های مطهر این دو امامزاده بزرگوار برگزار می‌کنیم.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: من در اولین خطبه نماز جمعه خود در شیراز گفتم که باید قدر این مقام را بدانیم و این موقعیت را در شیراز گرامی بداریم و در تمام مجالسمان باید سلام به این اما‌مزاده واجب‌التکریم را فراموش نکنیم.
وی افزود: از خانواده‌ها خواستم که هر هفته به این حرم مطهر بیایند و معنویت پیدا کنند تا فضای گناه به‌وجود نیاید اما چندان عنایتی به این پیشنهاد نشد.
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: مقام معظم رهبری در سفرشان به استان فارس این مزار را کانون دلها و حرم سوم معرفی کردند تا مردم بیشتر به این مطلب آگاهی پیدا کنند.
ایمانی از تمام مسئولان و کارگزاران نظام در استان فارس خواست تا برای اجرایی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه تلاش کنند و خطاب به نخبگان و فرزانگان و خواص شیراز گفت: شیراز همواره مهد ادب و فرهنگ و هنر بوده و هست و این نام شناخته شده و یک ویژگی برای شیراز است.
وی گفت: مقام معظم رهبری شیراز را شهر شعر و ادب و هنر، فرهنگ، مذهب و ولایت نامیدند و این شهر را کانون ولایت معرفی کردند، بنابراین همه باید در توسعه حرم مطهر احمدبن موسی تلاش کنیم چرا که این حرم به ‌غیر از حرمت‌خودش، هم آثار باستانی است و هم سند هنر و فرهنگ استان فارس است.
امام جمعه شیراز با اشاره به مصوبه هیئت دولت مبنی بر اختصاص 40 هزار هکتار فضای فرهنگی و مذهبی برای توسعه حرم مطهر احمدبن‌موسی گفت: سازمان مسکن و شهرسازی مکلف شده تا 30 هزار هکتار زمین و فضا را در این خصوص معوض بدهد.
وی گفت: باید میدان فعلی و مسجد جامع به صحن مطهر احمدبن‌موسی بچسبد و در توسعه این حرم تسریع شود.
ایمانی با انتقاد از بی‌توجهی به اطراف حرم مطهر احمدبن‌موسی گفت: چرا وقتی به اطراف این حرم مطهر می‌رسیم، می‌بینیم که معتادها زندگی می‌کنند اما مانعی ندارد، ولگردها رفت و آمد می‌کنند اما مانعی ندارد، آلودگی‌ها وجود دارد و اینهمه فضای کسب و کار کنار حرم است اما در کنار حضرت حافظ شما یک مغازه هم نمی‌بینید که البته حق حافظ است.
امام جمعه شیراز با اشاره به 25 تیر ماه، روز بهزیستی و تأمین اجتماعی گفت: اسلام در عین ‌حالی که با فقر مبارزه می‌کند اما فقیر را هم فراموش نمی‌کند و عمده برنامه‌های اسلام ریشه‌کن کردن فقر در جامعه است.
وی افزود: فقر و نادانی از نظر اسلام زشت و ناپسند است و باید برطرف شود اما همواره توجه به فقرا و مستمندان سرلوحه کار و ارزش اسلام بوده است و برای رسیدگی به فقرا دستورالعمل‌هایی را به ثروتمندان و متمولان داده و وعده کرده است که اگر به خدا قرض بدهند، خداوند آن قرض را به آنان با اضافه کردن به آن برمی‌گرداند.
ایمانی گفت: در حکومت اسلامی ضمن ایجاد برنامه‌های مختلف برای مبارزه با فقر، نهادهایی هم برای کمک به فقرا به‌وجود آمده مثل کمیته امداد حضرت امام (ره) و سازمان بهزیستی و مردم هم جمعا دعوت به‌رفع گرفتاری مستمندان شده‌اند.
وی افزود: امروز محورهای فراوانی برای کمک به فقرا و مستمندان مطرح است از جمله ازدواج جوانان فقیر، تأمین جهیزیه، سرپناه و مسکن، ادامه تحصیل و فراگیری دانش چه در سطح دبستان و دبیرستان و چه در سطح دانشگاه و مسئله نیازهای مالی و درمانی که اینها امروز نیاز خانواده‌های مستضعف جامعه است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با تشکر از جوانانی که در ایام اعتکاف در سراسر کشور و استان فارس در مساجد حضور یافتند و به‌خود پرداختند، افزود: این جوانان عزیز از گناهان و لغزش‌ها توبه کردند و راه را به‌سوی آینده خود گشودند.

 


لطفا به اشتراک بزارید تا همه استفاده کنند

  ارسال به نت ایران   محبوب کن - فیس نما     ارسال به کلوب   افسران   ارسال به افسران ولایت     شبکه اجتمایی سنگریها  


تبلیغات